סימנים לרעלת הריון

היריון

בתקופת ההיריון נשים מתמודדות עם לא מעט מצבים שיכולים להשפיע עליהם, פיזית ונפשית. אחד מהמצבים הנ"ל, זה רעלת הריון. ריכזנו בעבורכם מידע חשוב בנושא.

מה זו רעלת הריון וכיצד אפשר להתמודד איתה?

אף על פי שמדובר במחלה מסוכנת שיכולה לפגוע באם ובעובר, הרי שצריך לזכור שאין מדובר במחלה שכיחה. הנתונים על רעלת הריון מלמדים, שהשכיחות שלה, לפחות בישראל, היא בין שלוש לחמש אחוז וכן ניתן לאתר אותה ולהתמודד איתה בהתאם.

הסימנים לרעלת הריון הם כאבי ראש הולכים וחוזרים, כאבים בחלק העליון של הבטן, טשטוש בראייה, בצקות, וכן עלייה חדה במשקל. סימנים שכיחים נוספים הם עלייה בלחץ דם וחלבון בבדיקות השתן. כל אלה אמורים להדליק נורת אזהרה אצל הרופא המטפל, והוא אמור לשלוח את האישה לבדיקות אשר ילמדו האם אכן יש לה את המחלה.

על מנת לאתר את המחלה על האישה לבצע בדיקות לחץ דם, יש לבצע שתי בדיקות, בהפרשי זמן, שתיהן יש לבצע בישיבה אחרי מנוחה של עשר דקות. כמו כן, יש לבצע בדיקות דם בשביל לאבחן ירידה בטסיות הדם. במידה ומגלים הפרשה חריגה של חלבון בשתן, הרי שמדובר ברעלת הריון.

כמו במחלות רבות גם ברעלת הריון יש רמות. רעלת הריון חמורה מתבטאת בלחץ דם מעל 110/160, מיעוט במתן שתן, הפרעות בפעילות הכליות, בצקת בראיות ועוד. חשוב להדגיש, שמקרים של רעלת הריון נפוצים יותר בקרב נשים בהריון ראשון, במיוחד אם הן מתמודדות עם מחלות שונות וכן בקרב נשים שנושאות יותר מעובר אחד או נשים שהאימהות שלהן התמודדו אף הן עם רעלת הריון.

מה עושים במקרה של מחלה?

יש מצבים מסוימים בהם יתאפשר לספק לאישה חומרים מסוימים אשר יאפשרו לאזן אותה ולספק טיפול לריפוי המצב, במקרים אחרים יהיה צורך בזירוז הריון, במידה וזה אפשרי.

אם המצב איננו נשלט, אז יהיה צורך לבצע הריון מוקדם, אפילו אם מדובר בשבועות צעירים, וייתכן אפילו שיהיה צורך להפסיק את ההיריון. לגבי הריונות הבאים, הרי שאם הריון ראשון הוא תקין, אז אפשר להניח שגם ההריונות הבאים יהיו תקינים.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה אמונה?
אין דבר פשוט מלהאמין בדבר מוחשי. אני רואה תמונה? אני מאמין שהיא קיימת, אני רואה עולם? אני מאמין שהוא...
קרא עוד »
נוב 03, 2020
איך אפשר להיות מדריך צ'י קונג
מי שעוקב אחר התפתחות המוסדות אשר מלמדים קורסים שקשורים לתרבות הסינית ובפרט לכל מה שקשור לאומנויות...
קרא עוד »
אפר 27, 2019
מי צריך קורס אקסל – האם הוא מתאים לכל אחד
כמעט כל אחד מאיתנו מצא את עצמו, בזמן כזה או אחר, סביר להניח, משתמש באקסל. בין אם זה לצרכים אישיים, בין אם...
קרא עוד »
דצמ 02, 2019