חומרי איטום לגג – מתי נכון לאטום ועם מה הכי מומלץ?

חומרי איטום לגג - מתי נכון לאטום ועם מה הכי מומלץ?

את הגגות יש לאטום היטב מאחר ומרבית הנזילות מגיעות מהם. הסיבה היא שטחם הרחב, מאחר ורבים מהם שטוחים וחשופים לגשם ומשקעים אחרים. איטום יש לעשות לכל סוגי הגגות. אלו העשויים מבטון, מרעפים, מאיסכורית, לגגות קלים, בעלי שיפוע ועוד. את האיטום עושים בעיקר בעת עבודות הגמר של הבניה. כמובן, שמבצעים אותם גם כאשר מתגלה נזילת מים לתוך המבנה. את העבודות יש לעשות בעונה בה אין גשמים. היישום נעשה ע"י הנחת חומר, התזה או מריחה.

חומרי איטום

ניתן למצוא מספר משחות וחומרי איטום לגג. יש על בסיס ביטומני, צמנטי, פוליאוריטני, ואקרילי. אין לערבב בין סוגי חומרים אלו מהסיבה הפשוטה שהם לא ייצמדו אחד לשני. כאשר קיים איטום מחומר מסוים ורוצים לבצע אחר מחומר אחר, יש צורך לגרד היטב את הקודם. שיטות האיטום משתנות בהתאם למצב וליעילות המושגת לחומר הנבחר ועוד. 

חומרים ביטומניים

החומרים הנפוצים ביותר חומרי איטום ביטומנים ובהם יש למצוא יריעות ביטומניות, חומרי התזה ומריחה, זפת חמה וכדומה. בקטגוריה הזאת היריעות הן הטובות ביותר ומתאימות לגגות בתוליים עם בטון, לגגות שאין עליהם מתקני דודי שמש ומתקנים אחרים, לגגות מרוצפים ועוד.

חומרים מסוגים אחרים

חומרים אחרים מתאימים אף הם לגגות שטוחים אבל חלקם יעיל לגגות קלים, עם שיפועים, מרוצפים וכדומה. פוליאוריאה הוא אחד היעילים והמוצלחים ביותר וניתן ליישמו בשיטה חמה או קרה. יש אחרים שניתנים ליישום בכל השיטות הקיימות. חלקם מיועד ליישום מתחת לריצוף או מעליו. מומלץ לקבל שירות בתחום ממומחים לנושא אשר מכירים את כל עולם האיטום מקרוב. הם יכולים לייעץ לגבי השיטה הטובה ביותר בכל מצב, לגבי החומרים היעילים שיחזיקו מעמד לשנים ארוכות ועוד.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס big data מה זה בדיוק?
קורס big data נחשב לאחד הקורסים החשובים והחיוניים ביותר, מאחר ומדובר על אחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק...
קרא עוד »
מרץ 21, 2022
לוח משימות מחיק צבעוני – כשעיצוב ופרקטיות נפגשים
המהפכה העיצובית הביאה לוחות מחיקים לבנים ומשעממים לשנות פניהם והפכה אותם לקטלוג של ממש עם עשרות...
קרא עוד »
דצמ 23, 2021
כך תקימו אתר בקלות וללא מעצב
מי שמפעיל עסק בעשור האחרון, יודע שאתר אינטרנט הוא חלק אינטגרלי מקיומו של בית עסק. אתר אינטרנט הוא...
קרא עוד »
דצמ 04, 2019