איך להתמודד עם התקפי זעם של ילדים?

התקפי זעם של ילדים

ילד שנכנס להתקף זעם חש אבוד ומוצף ברגשות. הוא סוער ומבולבל, מאבד שליטה ואז מתחיל להשתולל. מדובר על מצוקה אמיתית, שהוא ממש לא יודע איך לצאת ממנה. גם להורים קשה לעמוד מהצד ולראות את ההתרחשות, אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על כולם:

שליטה עצמית

הילד איבד שליטה עצמית. אם גם אתם תאבדו שליטה בעקבות התקפי זעם אצל ילדים, אתם עלולים רק להחמיר את המצב. לכן הקפידו להרגיע את הסערה הפנימית שודאי מתחוללת אצלכם כשאתם חוזים בהתפרצות. רק אחרי שתצליחו להירגע בעצמכם, תוכלו להרגיע גם אותו.

קשר עין

צרו עם הילד קשר עין. רדו לגובה שלו, הניחו ידיים על כתפיו אם אפשר ודברו איתו בטון רגוע ככל האפשר. הסבירו לו באסרטיביות שהוא צריך להפסיק עם ההתנהגות הזו. הצבת גבולות ברורים תעזור לו בהמשך.

חיבוק 

לעיתים התקפי זעם נובעים מתחושת תסכול עמוקה, עצב ופחד. לכן חיבוק אמיץ יכול להרגיע את הילד, לתת לו את מה שהוא צריך ולהפסיק את ההתקף. החיבוק מגדיר את גבולות הגוף, עוזר לו לחזור למיקוד ולאסוף שליטה עצמית.

אמפתיה

נסו להראות לילד שאתם מבינים מה הוא מרגיש וגם לעזור לו לזהות את רגשותיו, בכך שתאמרו לו "אני רואה שאתה כועס". אפשר גם לשאול אם הוא מרגיש גם עצב, או פחד, אך לא ללחוץ.

הסבירו שאתם מבינים אותו, אך לא תאפשרו התנהגות חסרת גבולות, או אלימה.

חיזוקים

בתהליך טיפול בבעיות התנהגות אצל ילדים הקפידו לתת לו חיזוקים חיוביים בכל פעם שהוא מתנהג באופן הרצוי והמקובל. גם אם הוא לא עושה שום דבר מיוחד, עברו לידו ותנו לו נשיקה על הראש, ליטוף קטן או מילה טובה. זה יחזק את ההתנהגות הטובה במקביל לעבודה שאתם עושים כדי למגר את ההתנהגות הבלתי רצויה.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 הרצאות מומלצות לאנשי חינוך
נשי חינוך הם ללא ספק אנשים העוסקים במקצוע חשוב מאוד. אנשי החינוך הן בתחום הפורמלי והן בתחום הבלתי...
קרא עוד »
אפר 12, 2022
Ylearn – הדרך הטובה להציג את הקורס שלכם
הרבה מאוד צעירים וצעירות מעוניינים להירשם לקורסים אונליין. זה מאפשר ללמוד תחומי מקצוע שונים...
קרא עוד »
מרץ 31, 2020
למה לא כדאי לוותר על שירותי ניהול ואחזקת מבנים?
היום רבים מאתנו גרים בבניינים מאוד גדולים. חלקנו גם מיקמנו את המשרד של העסק בגורד שחקים בעיר כזו או...
קרא עוד »
נוב 16, 2022