הדברת צרעות

הדברת צרעות

הם גדולים יותר מדבורים, מסוכנים יותר, עוקצים, מכאיבים ולעתים גם ארסיים. אלו הן הצרעות. הצרעה תהיה לרוב בצבע צהוב/שחור ממש בדומה לדבורה אולם גופה מוארך וגדול יותר מהדבורה. בדומה לחרקים רבים אחרים הם חיים בקנים כאשר בקן שולטת המלכה האחראית על התרבות הקן. הצרעות דואגות לשמירה על הקן ובנייתו, כאשר בשיא הקיץ כאשר הם מגיעים לשיא עונת הרבייה שלהם הזכרים יוצאים למסעות הזדווגות במקומות אחרים. 

מסוכן לנסות להדביר בעצמכם:

כאשר אתם מזהים צרעות בסביבתכם, בוודאי קן צרעות מלא, חשוב להתרחב מהמקום ולקרוא למדביר מקצועי ומנוסה. הדברת צרעות הוא לא משחק ואם תרגיזו את הצרעות אלה עשויות לתקוף אתכם בעקיצות מרובות בו זמנית ולגרום אפילו לדום לב ובמקרה הפחות גרוע להתפתחות אלרגית חמורה ונפיחות בכל הגוף. ניתן להבחין שגם מדביר צרעות מנוסה צריך לשמור על עצמו ולכן מגיע עם חליפה מיוחדת ואטומה שלא יוכל להיפגע מהצרעות בעת הדברת הקן.

מה עושים כשיש קן של צרעות בגינה או בשטח הבית?

גיליתם קן צרעות? התקשרו באופן מידי אל מדביר בחיפה למשל. אל תנסו להדביר בעצמכם, לרסס או להתקרב אל הקן שלא תותקפו. כל יום שאתם מחפשים כמות הצרעות הולכת ומתרבה והקן ילך ויתרחב. במידה ואתם עדיין בחודשים אפריל-מאי שבתקופה זו בדרך כלל הקן רק מתחיל להיבנות, ניתן יהיה לבצע הדברה באזורי המשיכה של הצרעות כמו מקורות מים שונים, פחי אשפה, צמחיה וכמובן גם ריסוס קל של הקן עצמו. כאשר מדובר באוכלוסייה גדולה יותר וקנים גדולים הסכנה אפילו גדולה יותר ויש לרסס ולאבק את הקן עם חומרים רעילים באופן ישיר ועם חליפת הגנה מיוחדת. ניתן גם להטמיע פיתיונות מורעלים או מלכודות רשת מיוחדים שמאפשרים את כניסת הצרעות אך מבלי שיוכלו לצאת. 

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הסכם ממון לפני או אחרי החתונה
אם החלטתם להתחתן, אתם בוודאי תוהים האם כדאי לכם לערוך הסכם ממון וכן, האם כדאי לכם לערוך את ההסכם...
קרא עוד »
ספט 17, 2020
עם אילו שירותי מחשוב לעסקים העסק שלכם לא יכול להסתדר
כיום, כל עסק, גם אם מדובר במכולת שכונתית או בסטה בשוק, צריך שירותי מחשוב לעסקים. מה זה אומר? שירותי...
קרא עוד »
ינו 24, 2022
איפה אפשר ללמוד סנפלינג?
סנפלינג, הידוע גם בשם סנפלינג, הוא פעילות חיצונית מלהיבה הכוללת ירידה במורד משטח אנכי, כגון פני סלע או...
קרא עוד »
אוג 08, 2023