תוכנית אוגנדה – עובדות חשובות

תוכנית אוגנדה

תוכנית אוגנדה הייתה בעצם ההצעה הבריטית במזרח אפריקה, באזור שהיה בשליטה בריטית. התכנית הזו עוררה מתח רב והביאה לידי ביטוי את המחלוקות הרבות בין הזרמים השונים בציונות. היא הייתה מעין ביטוי ברור לכך שישנן לא מעט דעות מנוגדות בכל הנוגע לרעיון מהי המדינה היהודית העתידית.

הביאה לידי ביטוי את המחלוקות הקשות

כאשר כמסתכלים על תוכנית אוגנדה להקמת מדינה יהודית במזרח אפריקה, אפשר לראות כי בין הדברים העיקריים שהיא עוררה זה מצב בו המחלוקות בין זרמי הציונות רק הופכו בולטות יותר והודגשו עשרת מונים. לפיכך ניתן להבחין בצורה ברורה כי לא באמת יצא משהו מהתכנית, אך היא בעיקר עוררה פולמוס רב.

המחלוקות בין זרמי הציונות תמיד היו קיימים

דבר נוסף שחשוב ציין זה העובדה כי היום מחלוקות רבות עוד לפני שהוצעה תוכנית אוגנדה. הדבר העיקרי הוא עצם זה שהתוכנית עוררה שוב את המחלוקות והדגישה את השוני בין פערי הגישה של יהודים ציוניים מזרמים שונים.

לפיכך אפשר לומר בבירור כי התכנית לא בהכרח הביאה עמה שינוי משמעותי בהקשר של השאלה היהודית, אך היא הייתה עוד נקודה בדרך אל ההגעה למדינה היהודית בישראל בסופו של דבר. כל אחד מכם יכול לראות בבירור כי זוהי תוכנית מאוד מעניינת וכזו אשר אפשר ללמוד ממנה רבות, אך היו תכניות רבות כאלה ולא יצא מהן כלום. לאור זאת יש לומר כי מדובר בשלב חשוב למדי שכדאי ללמוד עליו וזאת כאשר חושבים על ההיסטוריה של הציונות וכל היבט אחר שיהיה קיים בדרך. קחו זאת לתשומת הלב שלכם ושימו לב כי אתם פועלים בהתאם כל עוד חושבים על העניין הזה. רק כך תרצו לגשת לנושא הזה בעצם. היו בטוחים.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
10 דברים שמאד כדאי לדעת על לימודי נגרות
נגרות היא תחום רחב עם היבטים רבים. להלן 10 עובדות שחובה לדעת על לימוד נגרות: מגוון תחומים: נגרות היא...
קרא עוד »
יול 12, 2023
קורסים אונליין שכדאי להכיר
קיימים אין ספור קורסים באונליין שיכולים לספק לכם את כל מה שאתם צריכים, בדרך להיות מי שאתם שואפים...
קרא עוד »
אוק 21, 2020
החנות המיוחדת ביותר של משלוחי פרחים תל אביב
בין כל האפשרויות להענקת מתנות לאנשים שאוהבים, משלוחי פרחים תל אביב הם עדיין הדרך המועדפת לפנק אנשים...
קרא עוד »
דצמ 22, 2022