מה זה בדיוק אומר הנחיית הורים ולמה גם לכם זה כדאי? 

יש הרבה תפקידים שכל אחד מאתנו יכול למלא במהלך החיים, אך אין עוד תפקיד כמו להיות הורה. זה קורה בדרך כלל בבת אחת, למרות שמדובר לפחות על תשעה חודשי היריון. לא אחת אנחנו גם מתכוננים לעניין שנים רבות וחולמים על הרגע שבו נזכה להחזיק את התינוק שנולד, אך בפועל, זו משימת חיינו. להיות הורה זה אולי האתגר הכי גדול שאדם יכול להתמודד איתו, והבעיה היא, שאף אחד לא מכין אותנו לזה. אנחנו יכולים לקרוא ולשמוע מחברים, לראות בשכונה איך אנשים אחרים עושים זאת אך כל זה לא מספיק. העניין הוא שכל אחד צריך לגלות בעצמו את ההורה שהוא, ולשם כך דרושה הרבה פעמים הנחיית הורים. הנחיית הורים הפכה בשנים האחרונות למשהו שלא כדאי לוותר עליו, שכן בעזרת הנחיה מקצועית תרגישו הרבה יותר בטוחים ושלמים. 

כיצד הנחיית הורים יכולה לתרום? 

ראשית, חשוב להבין שכאשר מדברים על הנחיה שמיועדת להורים, מדברים על משהו שמתאים בתקופות מסוימות. כלומר, אתם לא חייבים להתחייב עכשיו להדרכה צמודה ל18 שנה. שנית, הדרכה שכזו יכולה לעשות את ההבדל מהורות שאתם נהנים ממנה ובין הורות שאתם לא מרוצים ממנה. הדרכה הורית מסייעת לנו הרבה פעמים להבין איפה הקושי, מה הבעיה ואיזה דפוסי התנהגות אימצנו לעצמנו מאז שהפכנו להורים. מדהים לראות כיצד אנחנו עושים את הדברים בצורה מאוד אוטומטית הרבה מאוד פעמים. כאשר אנחנו פועלים באופן אוטומטי, קשה לנו ליצור שינוי. כאן בדיוק נכנסת לתמונה אותה הדרכה הורית, שכן כאשר מישהו מקשיב לכם מבחוץ ומכוון, אתם יכולים להיות בדרך הנכונה.  

אל מי באמת כדאי לפנות? 

מטבע הדברים, וכתוצאה מכך שכל הנושא של הנחיית הורים הפכה להיות מקובלת ונפוצה כל כך, אנחנו רואים שיש הרבה אפשרויות. יש הרבה אנשים, ובעיקר נשים, שעוסקים בתחום הזה. לכן נשאלת השאלה הטבעית: לאיזו מדריכת הורים נרצה לפנות? איזו אשת מקצוע באמת תצליח להבין אותנו ולסייע לנו בצורה הכי טובה שאפשר? האמת היא, ששווה מאוד לבדוק באיזו מדריכת הורים אתם בוחרים. ההיגיון אומר שאם אתם כבר משקיעים בהנחיה שכזו, רצוי יהיה לפנות אל המדריכה הכי טובה שיש. משמעות הדברים היא שמדריכת ההורים שלכם צריכה להיות מקצועית, מנוסה ועם כמה שיותר המלצות. רק כך תרגישו שאתם לא מבזבזים את הזמן שלכם ושבסופו של דבר, אחרי שתעברו תהליך של ממש, ההדרכה תעזור לכם. הקשר עם הילדים הוא הדבר הכי חשוב ועמוק שיש בחיינו ולכן רצוי שנשקיע בו, כבר כשהילדים צעירים.  

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דברים חיוניים לדעת לפני סיום התיכון
התיכון הוא תקופה מכוננת שיכולה להגדיר את הקריירה ואת בחירות החיים העתידיות שלך. כאשר התלמידים...
קרא עוד »
מאי 13, 2024
איך להיות קבלן?
קבלני בניין צריכים להיות מסוגלים לבנות בית או בניין. הם צריכים להיות מסוגלים לעשות זאת ללא שימוש...
קרא עוד »
ינו 19, 2023
אשנב למתמטיקה – לא חייבים לפחד מהמקצוע
אם נעשה סקר בקרב צעירים וצעירות, החל מתלמידים ביסודי או בחטיבה וכן הלאה, מה המקצוע שהכי מפחיד אותם,...
קרא עוד »
ספט 01, 2021