נמצאים עם אדם שסובל מהתקף חרדה? כך תעזרו לו

התקף חרדה

התקף חרדה הוא אחד הדברים הכי פחות נעימים שיכול אדם לחוות. בנקודה הזו בליל של מחשבות חרדתיות המשתנות כמובן מאדם לאדם תוקפות ואינן מרפות, מה שמביא לתחושת חרדה גדולה מאד המתבטאת בהיפר ונטילציה (קושי גדול בנשימה) סחרחורת ותחושה פנימית קשה שאי אפשר לצאת מהמצב הזה. חשוב מאד לדעת כי מדובר במצב שהוא נפוץ עד מאד ועף אף כמה שהוא לא נעים, הוא לא מסכן חיים. אם אתם נמצאים ליד אדם החווה התקף כזה, כך תוכלו לעזור לו.

קחו אותו למקום שקט

הרבה פעמים כשאדם כלשהו נכנס להתקף חרדה, הנוכחות של עוד אנשים בסביבה רק גורמת ללחץ ומתח גדול יותר מתוך בושה ומבוכה מהסיטואציה, מה שעלול להחריף תסמינים של התקף חרדה. על כן, הדבר הראשון שתוכלו לעשות בעבורו הוא למצוא מקום שקט ומבודד שם יוכל לעבור את ההתקף הרגעי בעצמו ולא לחשוב על נוכחות אנשים נוספים הנמצאים שם.

תרגלו איתו נשימות

בליל המחשבות שרצות בזמן התקף חרדה מביאות לנשימה מוגברת עד כדי השתנקות, מה שמחריף את החרדה והפחד ממוות ויוצר מחשבות שליליות נוספות – מעין מעגל קסמים שקשה מאד לשבור. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא לתרגל יחד עם הסובל מההתקף תרגולי נשימות של נשימה עמוקה דרך האף ונשיפה של האוויר דרך הפה.

אל תגידו לו להירגע

הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות כשמישהו סובל מהתקף חרדה היא להגיד לו להירגע. בדרך כלל זה גורם לאדם לחשוב שמשהו אצלו לא בסדר, מה שבסופו של דבר רק מלחיץ ודוחק אותו לקיר הרבה יותר. עדיף להתמקד בנשימות ובהכלה של הסיטואציה. לשדר לאדם שהכול בסדר ושהוא נורמלי לחלוטין.

אל תאלצו אותו ליצור קשר עם בן משפחה באופן מיידי

טעות נפוצה הנובעת מרצון טוב לעזור לאדם היא לדחוק בו ליצור קשר באופן מיידי עם בן/בת זוג או עם אחד ההורים. אל תעשו זאת כי אולי בעבורם מדובר במקור של מתח שרק יגביר את ההתקף. רק כאשר הם נרגעים אפשר לשאול אותם אם ירצו ליצור קשר עם אדם נוסף.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס כתיבה
היום כבר אין שום ספק כי התוכן הוא המלך, ולכן יש צורך להשקיע בתוכן של האתר או של העמוד העסקי ברשתות...
קרא עוד »
ספט 30, 2020
כיריים אינדוקציה
אנשים רבים נאמנים לבישול בגז מכיוון שזו השיטה המוכרת ביותר עבורם. שפים רבים מעדיפים להשתמש בשיטת...
קרא עוד »
אוג 30, 2020
כינורות למתחילים
כינורות מסווגים בדרך כלל ככינורות מתחילים או כינורות מקצועיים בהתאם לאיכותם וטווח המחירים...
קרא עוד »
אוק 08, 2022