תרבות הצריכה המודרנית- מה החסרונות

תרבות הצריכה מתפתחת ומשתנה כל הזמן. זה כבר לא קשור למוצר או לשירות שנמכר. הוא עוסק בסיפור המסופר ובאופן שבו הוא מסופר. כיום, הצרכנים מודעים יותר לבחירות שלהם ובררניים יותר במה שהם קונים. הם רוצים לדעת ממי הם קונים, מה הערכים שלהם ולאן הכסף שלהם הולך. זה הוביל לעלייה בצרכנות מודעת שמשמעותה שלאנשים אכפת לא רק ממה שהם קונים אלא גם איך זה נעשה ועל ידי מי – דוגמה לכך תהיה קפה סחר הוגן או תוצרת אורגנית.

יוצר המון פסולת וזיהום לשם מילוי הצרכים שלנו

תרבות הצריכה המודרנית מלאה במגוון מוצרים שנוצרים למען מילוי הצרכים שלנו. זה יוצר הרבה פסולת וזיהום, שיש להם השפעות שליליות על הסביבה. תרבות הצריכה הפכה לדרך חיים עבור אנשים רבים. זה לא תמיד דבר טוב, שכן לתרבות הצריכה המודרנית יכולים להיות כמה חסרונות.

אנשים הופכים פחות ופחות סבלניים אחד כלפי השני ויותר מרוכזים בעצמם. ישנה גם תחושת זכאות מוגברת עם אנשים שמצפים שהכל יימסר להם על מגש כסף, מבלי שתהיה כרוכה בכך עבודה. לא רק הסביבה סובלת, אלא גם האנשים שמעורבים בה. הצרכנים עוברים מניפולציה לקנות מוצרים שהם לא באמת צריכים. משכנעים אותם בפרסומות ובמסרים פרסומיים. והיצרנים של מוצרים אלה צריכים לעתים קרובות לייצר יותר ויותר כדי לעמוד בקצב הביקוש. היצרנים צריכים לפעול לפי הכללים שנקבעו על ידי הצרכנים, שכן הם יקנו את מה שמוצע, לא משנה כמה זה עלול להזיק או מיותר עבורם או עבור החברה.

תרבות הצריכה המודרנית – מה חשוב להבין?

הרעיון של תרבות צריכה אינו חדש. הוא קיים במאה האחרונה והוא הושפע מהחברה בה הוא קיים. התרבות של הצרכן מעוצבת על ידי החברה בה הם חיים, הרקע המשפחתי שלו, השכלתו וניסיון העבודה שלו.

תרבות הצריכה המודרנית מאופיינת באדם שמעריך חוויות על פני טובין חומריים. ניתן לראות את השינוי הזה באופן שבו אנשים מקבלים החלטות רכישה, כמו גם איך הם מבלים את זמנם. תרבות הצריכה המודרנית מאופיינת גם באדם שמעריך "אותנטיות" על פני "שלמות". הם רוצים לדעת מאיפה הדברים מגיעים ואיך הם נוצרו לפני שהם קונים אותם.

קראו עוד באתר: https://eshlidor.co.il/

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הבדל בין סמינריון איכותני לעיוני?
על מנת להבין ולדעת את ההבדל בין הסמינריונים, קודם כל עלינו להבין ולדעת מהן עבודות אקדמיות. מדובר...
קרא עוד »
מאי 28, 2020
קורס ערבית
למידה טובה היא המפתח לחיים טובים. זו הסיבה שכדאי לנו להשקיע הרבה זמן וכסף כשזה מגיע ללימודים. ניתן...
קרא עוד »
נוב 30, 2022
כמה יעלה לכם לקבל סיוע בעבודות אקדמיות
ההתמודדות עם כתיבת עבודה סמינריונית היא לא התמודדות פשוטה. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו הרבה סטודנטים...
קרא עוד »
אפר 27, 2022