בדק בית – למה זה חשוב?

בדק בית מהווה למעשה ביקורת על איכות המבנים. מדובר על ביקורת שמטרתה היא לשקף את תמונת המצב המדויקת לגבי הנכס בהתאם למצב הקיים שלו. ביצוע בדק בית מהווה דבר חשוב מאוד הן כאשר מדובר על רכישת דירה חדשה מקבלן ובין אם מדובר על רכישת דירה יד שניה. אם אתם תוהים מהו בדיוק בדק בית ומדוע חשוב לבצע אותו, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מהו בדק בית?

בדק בית מהווה סדרת בדיקות המתבצעות על ידי אנשי מקצוע כגון: מהנדסים שמטרתם היא לאתר ליקויים קיימים בפועל. כאשר מדובר על בדק בית לפני מסירה, מדובר על ביצוע הבדיקות המדוברות בדירה חדשה שרכשתם מקבלן טרם אתם מקבלים אותה. הדירה הנבדקת מורכבת למעשה ממרכיבים שונים לרבות: ריצוף, טיח, פרטי נגרות וכן פרטי אלומיניום ועוד. יש לבדוק כל פרט מעין זה וזאת בכדי לבדוק האם יש כשלים או ליקויים הן מבחינה הנדסית, הן מבחינה תכנונית, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית. חשוב לדעת כי בדירה תמיד יש דברים שבלתי אפשרי לראות בעין לרבות הבידוד התרמי והאקוסטי שלה, האיטום שלה, הצנרת שלה ועוד. בלתי אפשרי לבצע בדיקות לכל הנתונים הללו באופן עצמאי ובכדי לבצע את הבדיקות יש צורך שיבצע איש מקצוע שהוסמך לביצוע הבדיקות ויש לו את היכולת המקצועית לבצע אותן בצורה הטובה ביותר.

מתי כדאי לבצע בדק בית

כדאי לבצע בדק בית כמה שיותר סמוך לזמן קבלת הנכס. כלומר, עוד טרם האדם שרכש את הדירה נכנס אליה, חשוב שיבחר בחברה המבצעת בדיקות בדק בית בכדי שתבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות לצורך איתור ליקויים או כשלים. חשוב לגלות את הליקויים או הכשלים כמה שיותר מהר וזאת בכדי לבקש מהקבלן לתקן אותם עוד בתקופת האחראיות שהוא מעניק על הדירה. איתור כשלים שונים בשלב מאוחר הרבה יותר כאשר הם צפים על פני השטח, לא תהיה תמיד דבר קל לטיפול במידה ועבר זמן האחראיות שנתן הקבלן על הדירה. לעיתים בגין מצב זה מגיעים להליך תביעה מורכב ותובעני אשר יכול לגזול לא מעט זמן וכסף.

בכדי לבצע בדק בית חשוב מאוד לבחור בחברה אמינה ומקצועית, אשר ידוע כי היא מבצעת בדיקות מעין אלה באופן שגרתי, מגישה דוח מסודר ומפורט אשר גם קביל משפטית לאחר ביצוע הבדיקה ומבצעת את הבדיקה באופן יסודי ומדוקדק. 

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הרצאות מעוררות השראה למנהלים ולעובדים
כמנהל/ת משאבי אנוש? כמנכ"ל ואו כבעלים לא פעם אתם מבקשים להזמין מרצה מקצועי שבא מעולם העסקים שיעביר...
קרא עוד »
ספט 20, 2020
שיקולים חיוניים למרכיבי עדשות מגע
כניסה לעולם עדשות המגע היא החלטה שיכולה לשפר משמעותית את איכות החיים והראייה שלך. בין אם אתה שוקל...
קרא עוד »
אפר 07, 2024
ללמוד קורס אנגלית באינטרנט
לא מרוצים מרמת האנגלית שלכם וכעת אתם רוצים לעשות פסיכומטרי או להירשם לאוניברסיטה? תוכלו פשוט ללמוד...
קרא עוד »
יונ 16, 2021