מאיזה גיל אפשר להתחיל ללמוד ג׳ודו?

ציוד אומנויות לחימה

הורים רבים מחפשים ספורט אתגרי עבור ילדיהם, מבין מגוון חוגי הספורט הרבים ג'ודו הוא אחד הבולטים ביותר. מעבר לאנרגיות הרבות אותם מוציאים הילדים בספורט מעין זה מחקרים רבים טוענים כי יש לו תרומה משמעותית גם בחיזוק הביטחון והדימוי העצמי, הכרות של הילד עם המסוגלות שלו וכן שיפור הריכוז וההתנהגות. עם כל כך הרבה יתרונות אין פלא מדוע הורים רבים בוחרים לאפשר לילדיהם ללמוד דווקא מיומנות לחימה זאת.

הגיל האידאלי ללימוד ג'ודו

ענף הג'ודו הינו ענף שהולך ומתפתח בארץ, ילדים רבים בוחרים דווקא באומנות לחימה זאת מכיוון שהם מוצאים בה גם הנאה מרובה וגם שיפור משמעותי של היכולות שלהם. ניתן להתחיל ללמוד ג'ודו כבר בגיל צעיר מאוד, ילדים בגילאי 4-5 כבר לובשים על עצמם את מדי הספורט ונרשמים לחוגים, ראו לדוגמה ציוד אומניות לחימה. חשוב לציין כי בגילאים צעירים אלו עדיין לא מדובר באומנות הלחימה עצמה ומה שהילדים לומדים הינו ג'ודו אשר משלב בתוכו יותר משחק מאשר לחימה. בגילאי 8-9 כבר ניתן להתחיל ללמוד ג'ודו באופן תחרותי יותר שיאפשר בעתיד גם להתקדם ולהגיע לתחרויות בעלות משקל משמעותי. ככל שהילד יתחיל להתאמן מגיל צעיר יותר המיומנות שלו תלך ותתפתח והיכולות שלו ילכו ויתקדמו. 

היתרונות של ג'ודו

ג'ודו הינו ענף ספורט אשר משפיע רבות גם על היכולות המנטליות וגם הגופניות. הוא מחזק ביטחון עצמי, משפר את יכולת הריכוז ומעלה את המוטיבציה. מבחינה גופנית הוא משפר את היציבה, מחזק את חגורת הכתפיים, עוזר לשמור על שיווי המשקל ועוד. אך בנוסף לכך, ג'ודו הינו אומנות לחימה לכל דבר כך שמעבר ליכולות שלו לפתח את החוסן המנטלי והפיזי של הילד הוא מספק לו גם אפשרות משמעותית להגן על עצמו במקרה הצורך.

> קראו גם על מזרנים לפעילות ספורטיבית!

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד – איך אפשר להתחיל ללמוד?
כיום אפשר למצוא צעירים רבים שלמדו פיתוח אפליקציות לאנדרואיד באופן עצמאי. כלומר עם קורס שמצאו...
קרא עוד »
יונ 15, 2021
לימודי שענות
לימודי שעונים מקיפים מגוון רחב של נושאים, מההיסטוריה של שמירת זמן ועד לפיזיקה של הורולוגיה. סטודנטים...
קרא עוד »
יונ 14, 2022
לימודי שוק ההון – תלמדו עם קורס באינטרנט
אם אתם רוצים להתחיל ללמוד איך להשקיע את הכסף שלכם בשוק ההון, אין הדבר אומר שאתם צריכים להגיע לכיתה...
קרא עוד »
אפר 19, 2022