שוק התעסוקה משנה את פניו, לטובת העובד

התנאים שבהם עובדים רבים נאלצים לעבוד השתנו לפני כשנתיים הודות לקורונה. רבות מהדרישות של מקומות עבודה רבים השתנו כדי לשרוד וכעת אפשר יותר בקלות למצוא עבודה מהבית בתחומים רבים. ההיגיון מחייב שכל עוד יש מחשב וטלפון, אין סיבה לא לעבוד מהבית לחסוך עלויות של שכירת משרד, נסיעות ארוכות ופקקים בדרך, בזבוז זמן וגם תרבות עבודה ארגונית יעילה פחות ממה שאפשר להשיג כשנמצאים בבית מול המחשב ומצליחים להשיג הרבה יותר. החששות של מעסיקים רבים שמא אנשים יעדיפו לעשות הכל מלבד לנצל את זמן העבודה לעבודה ממש התבדו משום שאחרת אל היו מצליחים לשמור על החברות והעסקים שהמשיכו לעבוד בקורונה מהבית, ולכן יש ליותר אנשים הזדמנות לעבוד מהבית ולנצל את הזמן טוב יותר.

היתרונות של עבודה מהבית

אמון המעסיקים בעובדים שלהם הוא הכרחי על מנת להעסיק עובדים שנמצאים בביתם. היתרונות הרבים של עבודה מהבית מוכרים לעובדים שיכולים להפעיל משמעת עצמית ויש להם מוסר עבודה שמתאים לכך. בכל מקרה כבר היום ברור שגם עובדים אחרים מקבלים הזדמנות להוכיח את עצמם והם עושים כמיטב יכולתם כדי לשמור על התנאים הנוחים האלה של עבודה מהבית. בזמנם החופשי הם יכולים לעשות גם דברים אחרים אבל מעסיקים יודעים שכשהם חוסכים לעובדים שלהם זמן נסיעה למקום העבודה הם מנצלים אותו למטרות אישיות כמו עיסוקים ביתיים אבל מבלי לפגוע במטלות שעליהם לבצע מהבית. אמון המעסיק שמקבל את תוצרי המאמץ מגביר את המוטיבציה וההתייעלות בעבודה משרתת את העסק יותר מאשר לגרור עובדים למשרד רק בשם העיקרון של עבודה כמו פעם. 

מרכזי תעסוקה פופולריים ונוחים

לצד עבודה מהבית, יש היום יותר אפשרויות להוסיף עבודה במרכזי תעסוקה שקל להגיע אליהם עם תחבורה נוחה כמו בגוש דן. עם זאת, גם בפריפריה מתפתחים מוקדי תעסוקה הודות לאפשרות לעבוד מהבית או מאזורי תעשייה ומסחר מקומיים ובכך הם מסייעים להילחם באבטלה באזורים כאלה. למרות הכל, אין ספק שהפופולרי והבטוח ביותר הוא למצוא עבודה בתל אביב, עיר שיש בה תעסוקה בענפים שונים ומגוונים וזה לא ייגמר לעולם. מגמת העבודה ההיברידית מתרחבת דווקא שם בגלל הפקקים בדרך לעבודה והרצון להקל על עובדים, או משום שפשוט יש יותר פתיחות לסוג כזה של העסקה מרחוק כשמבינים שזה רק מועיל לעסק כשיש עובדים מרוצים שזקוקים לעבודה כזאת. כמו כן, ריבוי האמהות העובדות והסטודנטים שמחפשים עבודה כזאת משפיע על ההיצע ולכן קל למצוא שם עבודה מהבית.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך נכנסים לנבחרת שחייה בישראל?
כדי להיכנס לנבחרת שחייה בישראל ולהשתלב בתחרויות פנים ארציות וגם בינלאומיות צריך לפני הכול להצטיין...
קרא עוד »
מאי 24, 2021
איפה מוצאים מרצים מרתקים?
היום ניתן למצוא לא מעט מרצים שונים, המתמחים בתחומי החיים השונים, החל מבריאות ולייף סטייל ועד לטיפול...
קרא עוד »
ינו 14, 2019
סקירה ספרותית איך עושים את זה?
סקירת ספרות היא סקירה של מקורות מדעיים בנושא ספציפי. זה מספק סקירה של ידע עדכני, ומאפשר לכם לזהות...
קרא עוד »
מאי 05, 2020