טיפים לכתיבת סמינריון:

כתיבת סמינריון

בשורות הבאות נכתוב מספר טיפים חשובים לכתיבת עבודת סמינריון, כלהלן:

ניסוח שאלת המחקר-

חשוב כי שאלת המחקר תנוסח בדרך של שאלה, כגון האם קיים קשר בין א ל-ב', האם אכן קיימת חוקה בישראל, האם קיימת השפעה מהפוליטיקה על האומנות, וכל על זו הדרך.

שאלת המחקר, אמורה להיות כאמור מנוסחת באופן פשוט בו מוצגת השאלה, אך באורך של עד 12 מילים, מעבר לכך זו כבר נראה ככותרת משנה וכדו'.

פרט נוסף וחשוב הוא שהשאלה צריכה להיות כתובה בצורה ממוקדת, עם הפרטים הרלבנטיים בלבד לצורך הבנת שאלת המחקר, כלומר אין צורך לבאר מעבר למינימום הנדרש.

הכנת עבודה סמינריונית-

קיים הבדל מהותי ויסודי בין כתיבה עיתונאית וכן בין כתיבה ספרותית לעומת כתיבה של עבודה סמינריונית, ולאו דווקא מכוח הכללים לכתיבה אקדמית, אלא מהיחס והניסוח הנדרש והשפה המתאימה.

זאת ועוד, בניגוד לעיתון בו הכתיבה לרוב תהיה נוטה בכללותה לסגנון שאף אם אינו רכילותי בדווקא כדוגמת צהובות, אלא אפילו עיתון העוסק לדוגמא בכלכלה אשר מטבעו של עיתון אמור להתמקד בהצגת המחדלים, לעיתים אף ניסוח הדומה למעין ספר קומיקס בו ישנה תמונה ובצמוד אליה כיתוב, הרי שמדובר בסגנון כתיבה שונה בהחלט.

שכן, כתיבה אקדמית אמורה להיות תכליתית, פרשנית, יסודית ומקורית, כאשר על אף שכדאי ואולי לעיתים אפילו חובה כי הדברים יהיו כתובים וערוכים בניסוח, בדרך שתעניין את הקורא ותיצור בו עניין על מנת שיקרא את התוכן במלואו, אלא שיש לעשות זאת בדרך שונה.

עריכה אקדמית מול עריכה ספרותית ו/או עיתונאית וכדו'?

כאשר מכינים סמינריון אזי נדרשת עריכה מקצועית של סדר הפרקים ושמות הפרקים, פרקי משנה וכותרות ראשיות ומשניות, בהתאם לסדר מסוים אשר מחד ישקף את המבנה הנכון של סמינריון אקדמי, כמו גם, ינוסח בצורה מתאימה וראויה לעולם האקדמיה.

שכן, בשונה מכותרת לעיתון אשר עליה להיות מנוסחת בצורה מעוררת ציפייה ומתח בקרב הקורא, הרי שבכתיבה אקדמית הניסוח צריך להיות ממוקד וחד מטרה, בדרך יסודית ולא בדרך שיווקית.

עריכה אקדמית הינה של מחקר אקדמי ואינה מגזין שיווקי, לכן, הכותרות צריכות להיות בדרך ובשפה המקובלת בעולם האקדמי, ללא שימוש בדימויים אלא בתוכן מהותי וכן על הדרך.

פרט נוסף וחשוב הוא כי שמות הפרקים יהיו לפי הסדר, אולם שם הפרק לא יכול לשמש ככותרת ופרק משנה בפרק אחר של הסמינריון.

מה עוד כדאי לדעת, לאור הקשיים הרבים אשר נתקלים בהם סטודנטים לא מעטים אזי במקרים רבים הפתרון הוא בדמות כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום, בצורה זו העבודה תהיה מוכנה וערוכה כדבעי וגם תשמור על הציון וגם על זמנו הפנוי של הסטודנט.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות עיקריות למסע המיקום שלך בפארמה
הכנה לקריירה בתעשיית התרופות יכולה להיות סיכוי מרגש אך מרתיע. מאמר זה נועד לספק לך תובנות חיוניות על...
קרא עוד »
ינו 23, 2024
לבחור קייטרינג בטעם ביתי ומשובח
קייטרינג הוא דבר נחוץ עבור מגוון אירועים שונים. בין אם מדובר על אירוע גדול כגון: חתונה, בר מצווה, בת...
קרא עוד »
יול 20, 2022
קורס צ'יקונג של אמיר פרלמן – איפה ניתן ללמוד?
קורס צ׳יקונג יכול להעשיר את הנפש שלכם ולהעמיק את החיבור בינה ובין הגוף. במידה ותהיו מעוניינים להפוך...
קרא עוד »
אוג 24, 2020