שכר מינימום לסטודנט, יש דבר כזה?

שכר מינימום לסטודנט

שכר מינימום קיים בכל המשק והוא מקיף את כל הסקטורים וכולל גם את הסטודנטים. השכר השעתי המינימלי הוא 29.12 ₪ והשכר החודשי המינימלי עבור מי שעובד משרה מלאה הוא 5300 ₪.

העסקת סטודנטים במקומות עבודה שונים

במקומות עבודה רבים מעסיקים סטודנטים במשרות שונות. חלקן קשורות לתחום הלימודים שלהם וחלקן לא. הסטודנטים זקוקים לשכרם כדי לממן את לימודיהם, שכר הדירה והוצאות שוטפות ולכן הם עושים כל שניתן כדי להגדיל את שכרם החודשי.

מעבר לנושא שכר המינימום והשכר החודשי מגיעים גם לסטודנטים זכויות סוציאליות, בהתאם לנוהג בכל מקום עבודה הן אם מדובר במקום ממשלתי והן אם מדובר במקום פרטי כמו לדוגמה:

תשלום לקרן לפנסיה.

תשלום לקרן השתלמות.

תשלום עבור שעות נוספות אם הסטודנט נשאר במקום העבודה כמות שעות מעבר למינימום בן שמונה וחצי שעות בכל יום.

החזר עלויות נסיעה מביתו של הסטודנט למקום העבודה שלו ובחזרה.

במקומות ממשלתיים זכאי הסטודנט להטבות נוספות כמו ביגוד, תשלום חלקי עבור מימון השהייה במעונות הסטודנטים, אש"ל, ימי בחירה ועוד.

מי שעוסק בעבודתו בתחום לימודיו זכאי במקומות רבים ובעיקר במקומות ממשלתיים בהעלאת גובה שכרו עד 32.3 ₪ לשעה, בהתאם לכמות שנות הלימוד אשר סיים, כפי שנקבע על ידי הממונה על השכר ועל פי הסכמי העבודה במשרדים הללו.

הקפדה על תשלומים כחוק לסטודנטים

כמו כל סקטור במשק גם הסטודנטים דואגים לקבל את השכר המגיע להם בהתאם לחוק. במקומות עבודה ממשלתיים ובתאגידים הגדולים ברוב המקרים הנושא הוא מסודר מאד והסטודנטים מקבלים את שכר המינימום ואף מעבר לכך.

סטודנטים אשר עובדים במגזר הפרטי ובעסקים קטנים חייבים לוודא שאכן הם מקבלים את השכר המינימלי ובנוסף לכך את כל הזכויות הנוספות כמו תשלום ימי חופשה וימי מחלה בעת הצורך, ימי הבראה, הפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות.

לנוכח מצבים שונים שקרו, כל סטודנט חייב להיות עם היד על הדופק ולבדוק בכל חודש את תלוש השכר שלו כדי לוודא שהכל מתבצע על פי החוק ועל פי סיכום הדברים עם הנהלת העסק.

המידע באדיבות אתר https://www.alljobs.co.il/

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות פנימיות: חקר לימודי מחשבים
האם אתה מוכן לגלות את סודות העולם הדיגיטלי? צלול לתחום המרגש של לימודי מחשבים, שבו כל לחיצה והקשה...
קרא עוד »
פבר 26, 2024
תואר ראשון בחינוך
תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה הוא תואר המכין את התלמידים לקריירה כמורים. התואר נועד ללמד את...
קרא עוד »
ינו 07, 2023
שיעורי אנגלית אונליין – מדוע הם יכולים להשתלם לנו?
כשאנחנו בוחרים ללמוד מקצוע מסוים, עלינו להתייחס לא רק לסוג המקצוע ולאופן בו נרצה להשתמש בו, אלא אנחנו...
קרא עוד »
אפר 04, 2022