לשון הרע בפייסבוק/שיימינג – איך מתמודדים מול זה

לשון הרע בפייסבוק/שיימינג

אחת הרעות החולות בעולם האינטרנט בכלל ובפרט ברשתות החברתיות, הוא שיימינג. זו תופעה מוכרת אשר אנחנו נחשפים אליה כמעט מדי יום ולא פעם, מתקשים לעצור אותה בזמן אמת.

הרעיון הוא, שאדם אחד או קבוצת אנשים מפרסמים דברים שליליים כלפי אדם, עסק או ארגון. יש מקרים בהם השיימינג לכאורה מוצדק. אם נניח אדם, ארגון או עסק, עושים דברים שליליים, מבצעים עבירות או נוקטים בגישה לא מוסרית, הרי שהחברים ברשת החברתית יכולים לפעול באמצעות שיימינג, על מנת לגרום להם נזק ציבורי ואולי אפילו כלכלי, במטרה לגרום להם להפסיק לפעול כך.

העניין הוא שהרבה פעמים השיימינג איננו מוצדק, וכן נגרם לגורמים שאין להם יכולות להתמודד איתם. למשל, הרבה פעמים כנגד אדם מסוים, בין אם זה בגלל שהוא פרסם דעות שלא מקובלות על אחרים ובין אם זה מסיבות אחרות. במקרים רבים השיימינג גם כולל עובדות לא נכונות אשר נאמרות לגביו ומתפרסמות בפומבי. כאן נכנס החוק ללשון הרע.

קראו גם על: ביטוח תאונות אישיות

כיצד מתגוננים מפני שיימינג

זה לא פשוט אך אפשרי. מעבר לעניין הנפשי, הרי שאפשר להתמודד מול שיימינג גם בהיבט המשפטי. אם נניח בן אדם מפרסם עלינו דברים שליליים בפייסבוק, דברים לא נכונים מבחינה עובדתית, אנחנו יכולים לתבוע אותו, שכן הפייסבוק זו פלטפורמה תקשורתית לכל דבר.

ההבדל הוא, שאנחנו יכולים לתבוע אותו גם על הפרסום וגם על הפצה של הדברים, שכן החשיפה דרך השיתופים של הפוסט, יכולה להיות משמעותית ולגרום לו נזק רב. מעבר לזה, אנחנו יכולים גם לדרוש מהרשת החברתית בה הדברים מפורסמים, להוריד את הפוסט.  במידה וזה לא נעשה, אנחנו יכולים להגיש תביעה גם נגד הרשת בטענה לפרסום דברים שקריים.

אולי יעניין אתכם גם: תביעת סיעוד

מאמר זה מהווה תוכן פרסומי. אין באמור בו בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי'

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מנורת שולחן
מנורת שולחן היא סוג של גוף תאורה אשר משמש לספק אור בחדר. ניתן לחבר אותה לשולחן או לתלות אותה מהתקרה....
קרא עוד »
אוק 21, 2022
איך להפוך את חדר הילדים למקום שהם לא ירצו לצאת ממנו?
אם גם אתם הורים לילדים ואתם תוהים מה באמת חשוב לילדים שלכם, כדאי שתדעו: הם צריכים חדר שיהיה שייך רק...
קרא עוד »
נוב 16, 2022
כמה עולה קורס תפירה למתחילים
חולמים להתחיל לעסוק באופן מקצועי בתפירה, אך תוהים כמה עולה קורס תפירה למתחילים, כך שתוכלו להתחיל לצאת...
קרא עוד »
פבר 10, 2021