גילוח לגבר: עשה ואל תעשה לשמירה על עור הפנים

סכין גילוח

כל גבר יודע, שהחל מגיל 13 או 14 בו מתחילות לצמוח שיערות על הפנים, מלאכת הגילוח הופכת להיות חלק שגרתי וקבוע משגרת החיים. בעבור חלק, מדובר במלאכה די טורדנית שיש להפטר ממנה בהקדם, אם אפשר עם כמה שפחות התעסקות ובעבור אחרים מדובר בחלק מהנה של טיפוח ועיצוב. בכל מקרה, כמעט בעבור כל הגברים, במידה ואין רצון בזקן שצומח פרא, יש צורך בסידור של הזקן ובגילוחו. הפעולה הזו יכולה להיות נעימה אך יכולה גם לפגוע בעור הפנים אם לא עושים אותה נכון. הנה רשימה של כמה דברים שכדאי לעשות וכמה שממש לא.

השתמשו בסכין איכותית

בשביל לשמור על עור הפנים חשוב קודם כל להשתמש בסכין איכותית ועמידה ולא בסכין זולה. סכין גילוח מתאימה לכל אחד ופשוטה לשימוש, אך במקרים של עור רגיש חשוב לבחור בסכין מותאמת בלבד או לחלופין במכונת גילוח. אם סכין כלשהי גרמה לכם לגירוי בעור לאחר שימוש אחד החליפו אותה בהקדם ואל תוסיפו להשתמש בה בעתיד.

עשו זאת בסבלנות

אל תתגלחו במהירות כשאין לכם זמן לזה, אלא עשו זאת רק בזמנים נוחים כשאתם יכולים להקדיש את מלוא הסבלנות לכך. גילוח מהיר וחפוז יביא במרבית המקרים לחתכים לא נעימים ויפגע באופן משמעותי בעור הפנים שלכם.

אל תשמשו בסבון פנים כקצף גילוח

קצף גילוח מיועד לחבר באופן אידיאלי בין הסכין לזיפים ולכן לא מומלץ כלל להשתמש במשהו אחר במקומו. שימוש בסבון פנים במקום קצף לא יאפשר את הסיכוך הראוי וככל הנראה יגרום לפציעות וחתכים.

תכשירים לאחר גילוח

מומלץ בהחלט להשתמש בתכשירים לאחר גילוח כמו למשל אפטר שייב וקרמים כדי להרגיע את העור לאחר הגילוח ולשמור עליו לח ונעים למגע.

אל תתגלחו בחושך

כן, גם אם אתם נמצאים בתנאי שטח ואין באמצעותכם תאורה מספקת, עדיף בהחלט לוותר על הגילוח ולשמור אותו ליום אחר. תאורה לא מספקת היא הגורם מספר אחד לחתכים ופציעות במהלך גילוח.

אם תקפידו על הדברים הללו ותהיו קשובים לעור שלכם בתהליך, תוכלו להפיק את המקסימום ואפילו להנות מהתהליך של הגילוח.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
המשמעות של לימודי כתיבה לילדים אוטיסטים
אי אפשר להפריז בחשיבות של שילוב לימודי כתיבה בחינוך ילדים אוטיסטים. בעוד שהגישה המקובלת להוראת כתיבה...
קרא עוד »
מרץ 18, 2024
חוגים קצת שונים: קורס פיתוח משחקי מחשב לילדים
חוגים – כל ילד מבקש להירשם. יש ילדים שמתאים להם ללמוד ציור, אחרים מחברים לתחום הנגינה או השירה. ויש...
קרא עוד »
נוב 04, 2019
גם בצפון – קורסי בישול בחיפה
רציתם ללמוד בישול, וחשבתם שבגין מרחק גיאוגרפי תאלצו לוותר על החלום? אז זהו שלא. גם אתם שגרים בצפון...
קרא עוד »
נוב 18, 2019