שוכרים דירה: דברים שחשוב לדעת

שוכרים דירה

יוקר המחיה אינו מאפשר לרבים לרכוש דירה משלהם, כשהאפשרות העומדת בפניהם היא שכירות. ישראלים רבים, ביניהם זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים, שוכרים דירות ברחבי הארץ, כשעליהם לשלם תשלום חודשי לבעל הדירה, וכמובן לשלם את חשבונות הדירה באופן שוטף. מה חשוב לדעת כששוכרים דירה? ריכזנו בעבורכם מידע בנושא.

ראשית, חוזה

ראיתם דירה שאהבתם? ובכן, לסכם בעל פה את המחיר והתנאים זה נחמד, אבל חשוב עוד יותר לחתום על חוזה שכירות מסודר שמגן הן על הדייר והן על בעל הדירה. פה נעצור לציין שאחד הסעיפים הסטנדרטיים בחוזה נוגעים לפינוי שוכר, כשמדובר על סעיף שרבים נרתעים ממנו. נציין כי מידע מקיף על פינוי שוכר לפני תום החוזה ניתן למצוא ברחבי הרשת, אך נסכם ונאמר כי כל עוד לא תפרו את תנאי החוזה – הכל יהיה בסדר.

הקפידו שכל מה שסוכם בעל פה יהיה מעוגן בחוזה, לרבות תשלומי הארנונה ויתר החשבונות. כמו כן, אם בעל הבית דורש פיקדון, בקשו להוסיף סעיף לחוזה בו יצוין מתי ובאילו תנאים הפיקדון יוחזר אליכם.

ניקיון דירה וסיוד

אחד הדברים שתוכלו לבקש במעמד חתימת החוזה הוא קבלת דירה נקייה ומסוידת מהדיירים שעוזבים. כמו כן, סביר להניח שתצטרכו גם אתם לנקות ולסייד בטרם העזיבה, וכמובן שאלה סעיפים שחייבים להיכלל בחוזה.

מומלץ לצלם את הדירה בעת קבלתה, לפני שמזיזים רהיטים ומנקים מדפים, ולו כדי שתוכלו לצלם ליקויים או כשלים בדירה ולהוכיח את חפותכם למקרה שתואשמו בהם.

וודאו שהחשבונות הקודמים שולמו

כשאתם נכנסים לדירה חדשה, מוטב שתוודאו שהחשבונות של הדיירים הקודמים שולמו, וכי לא משאירים לכם חובות מול העירייה או חברת החשמל. כמו כן, כדאי לציין בחוזה שתשלומים וחובות שהתרחשו לפני מועד המעבר שלכם אינו באחריותכם.

מה מותר ומה אסור

ישנם בעלי דירות שיבקשו מכם לא לגעת בעיצוב הדירה, לא לצבוע ולא לתלות מדפים, ועל כן חשוב להבין מבעוד מועד מה מצפה מכם בעל הדירה. כמו כן, בררו אם הדירה מרוהטת, או שמא עליכם לדאוג לריהוט חדש.

נוסף לכך נמליץ לדאוג לביטוח צד ג' שיבטח אתכם, את האורחים שלכם ואת הציוד שלכם. זה כמובן לא קשור לביטוח הדירה עצמה, משום שזה באחריות בעל הבית.

ומה עוד? נאחל מעבר מהיר ונקי. בשעה טובה!

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תרגול פסיכומטרי
מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן המיועד לבחינת יכולות לימודיות של אנשים וסיווג שלהם לפי ציון. ככל שהציון...
קרא עוד »
אוג 20, 2019
איך ניתן למצוא מורה פרטי לאנגלית?
מציאת מורה פרטי לאנגלית יכולה להיות משימה מפחידה למדי. זה יכול להיות קשה למצוא את האדם הנכון, במיוחד...
קרא עוד »
יול 13, 2022
איך להפוך את חדר הילדים למקום שהם לא ירצו לצאת ממנו?
אם גם אתם הורים לילדים ואתם תוהים מה באמת חשוב לילדים שלכם, כדאי שתדעו: הם צריכים חדר שיהיה שייך רק...
קרא עוד »
נוב 16, 2022