אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הינו אבחון פסיכולוגי הנערך יחד עם אבחון דידקטי. אבחון פסיכודידקטי, נערך כדי לקבל תמונה מורחבת יותר, וכן כדי לערוך אבחנה בין קשיי למידה לבין לקות למידה וכן גם בין קשיים רגשיים., הכירו מכון אבחון פסיכודידקטי המקובל במשרד החינוך.

אבחון פסיכודידקטי אצל ילדים

ליקויי למידה מאובחנים באופן מסורתי על ידי עריכת שני בדיקות והבחנת אי התאמה משמעותית בין ציוניהם של תלמידים. 

מבחנים אלה, הם מבחן אינטליגנציה (או מנת משכל) ומבחן הישג סטנדרטי (קריאה, כתיבה, חשבון). מרבית הילדים המוכרים כבעלי לקות למידה, הם בעלי אינטליגנציה תקינה או גבוהה מהנורמה, אך אינם מראים את פוטנציאל זה במבחני הישג. 

לדוגמה, צעיר עשוי להוציא 112 במבחן מנת המשכל המלא, אך ציון המתמטיקה שלו, עשוי להיות 90; אי-התאמה זו של 22 נקודות בין היכולת הפוטנציאלית שלו – (מנת משכל) והישגיה בפועל (במתמטיקה), עשויה להעביר אותו לשירותים מיוחדים בבית הספר שלה. 

כיצד מגדירים לקויי למידה במקומות שונים בעולם?

חלק מהמדינות, למשל, מגדירות לקות למידה כהפרש של 15 נקודות, אך הקריטריונים לשירותים שונים מאזור לאזור וממדינה למדינה. כתוצאה מכך, כאשר לקות למידה אינה מתגלה מוקדם ומאובחנת כראוי ומטופלת ביעילות, היא עלולה לגרום למספר בעיות אחרות. 

קשיים נוספים אלה עשויים להיות אמוציונליים, וילד יכול להראות סימני עצב, תסכול או אכזבה. עלולות להופיע בעיות התנהגות כמו בזמן משחק או שבעיות הלמידה עשויות להופיע בתוך המשפחה, ולגרום, למשל, לאי הבנות, לחץ מוגבר או להאשים אחרים בכל מיני מקרים.

מחקרים מראים, כי בקרב ילדים שמשפחותיהם מבקשות עזרה מקצועית לבעיות רגשיות או התנהגותיות, 30 עד 50 אחוז מהם סובלים מלקויות למידה.

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים

כמעט לכל הילדים, יש זמנים שבהם תשומת הלב או ההתנהגות שלהם יוצאים משליטה. עם זאת, עבור חלק מהילדים, התנהגויות מסוג זה, הן יותר קשורות לבעיות אמיתיות ומזדמנות ולא בהכרח נובעות מבעיה מובנית ומולדת אצל הילד. 

ילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), סובלים מבעיות התנהגות שכיחות וחמורות עד כדי כך שהם מפריעים ליכולתם, לתפקד כראוי על בסיס יומי בכל המסגרות – אם בבית או בבית הספר.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין שלילת רשיון נהיגה – למה לא כדאי לעבור את זה לבד?
אם הרישיון שלכם נפסל או נשלל - סימן שעברתם עבירות לא קטנות כמו למשל נהיגה תחת השפעה של סמים או אלכוהול,...
קרא עוד »
יול 27, 2021
תובנות עיקריות למסע המיקום שלך בפארמה
הכנה לקריירה בתעשיית התרופות יכולה להיות סיכוי מרגש אך מרתיע. מאמר זה נועד לספק לך תובנות חיוניות על...
קרא עוד »
ינו 23, 2024
למה לשלוח את הילד לסאמר סקול בקיץ?
שוקלים לשלוח את הילד או הילדה אל עבר מחנה קיץ? ובכן, הנה כמה סיבות טובות להפסיק להתלבט ולשלוח את הילד...
קרא עוד »
אוק 29, 2019