תביעת סיעוד: כך תקבלו את מה שמגיע לכם מחברת הביטוח

תביעת סיעוד

ישנם מצבים בהם אדם מגיע לנקודה בה הוא לא יכול עוד לדאוג לעצמו לצרכים בסיסיים כמו אוכל, מקלחות או ביקור בשירותים, לא כל שכן לפרנסה עצמאית. מי שמגיע למצב כזה מוגדר כאדם סיעודי וזה קורה לרוב בגילאים מבוגרים שמגיעים אליהם או בעקבות מחלות שונות שפוגעות בתפקוד הגוף. במצבים הללו, בני המשפחה לרוב מנסים להשיג כמה שיותר עזרה ובעבור מי שהחזיק בביטוח סיעודי, הרעיון הטוב ביותר הוא הגשת תביעת סיעוד שתזכה בפיצויים וסיוע להמשך. עם זאת, צריך לדעת איך להגיש אותה כמו שצריך. כך תעשו זאת.

היעזרו באנשי מקצוע

חשוב לזכור כי התהליך מתחיל במילוי טפסים בהם יש לתאר את המצב ומדוע למעשה את תובעים את קצבת הסיעוד מחברת הביטוח. זה נשמע אולי כמו דבר פשוט, אבל צריך להבין שאם לא עושים את זה נכון רוב הסיכויים כי התביעה תדחה ותאלצו להגיש ערעור או לוותר עליה. לכן, חשוב להתחיל בנקודת הפתיחה הטובה ביותר שתקנה לכם עמדת יתרון ובדיוק בגלל זה אנו ממליצים לנהל תביעות סיעוד בליווי מומחים. אנשי מקצוע שעוסקים בתחום ידעו איך להכין אתכם לכל שלב בתהליך וכך יש סיכוי שהוא יתבצע הרבה יותר מהר ממה שאתם בכלל מצפים.

תביעה רטרואקטיבית

האם ידעתם כי ניתן לתבוע פיצויי סיעוד של אדם גם לאחר פטירתו. החוק קובע כי אם מסיבות שונות לא הגשתם תביעת פיצויי סיעוד עוד בחייו של אדם קרוב שנפטר אתם זכאים לקבל את הפיצויים גם אחרי מותו. אגב, גם במקרים בהם היה אדם סיעודי, החלים וחזר לאיתנו, ניתן להגיש תביעה רטרואקטיבית ולקבל פיצויים מלאים על תקופת הסיעוד.

מה עושים אם התביעה נדחתה?

ובכן, לאחר הגשת התביעה חברת הביטוח תשלח לכם מכתב מנומק על סיבות הסירוב. מכאן תוכלו להגיש ערעור שיאפשר לה להעלות נימוקים חדשים או לגשת לתביעה, בה חברת הביטוח תוכל להסתמך אך ורק על האמור במכתב. ההמלצה הטובה ביותר היא לפנות לאיש מקצוע שינהל את התיק מהרגע הראשון ויוכל להמליץ לכם בכל שלב מה כדאי לעשות. 

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אש  בשבת – פנימיות התורה על מלאכת מבעיר
שמירת השבת לפי חכמת הקבלה כידוע אחת מן המצוות החשובות של התורה זוהי שמירת שבת. ומצווה הזאת כתובה...
קרא עוד »
נוב 21, 2022
מה מאפיין מנהלים מצטיינים? הם לא מפסיקים ללמוד!
מדוע לדעתכם מנהלים איכותיים ומצטיינים הופכים לכאלה? מדוע הם נכס חשוב ביותר לכל חברה או ארגון? מה...
קרא עוד »
דצמ 04, 2020
כמה יעלה לכם חדרי ישיבות לפי שעה?
תקופת הקורונה עודדה ארגונים ועסקים רבים לבצע צמצומים ואפילו לקפל את ”הבסטה“. אחת הסיבות לכך קשורה...
קרא עוד »
מאי 24, 2022