צהבת יילודים: האם התינוק שלי יכול לסבול מזה?

צהבת יילודים

הפחד הגדול ביותר של כל הורה הוא, שהילד שלהם יחלה במחלה מסוימת. אחת כמה וכמה זה נכון כשמדובר על הורים לתינוקות, אשר רגישים יותר למחלות וסיכונים מסוימים, שכן הם עדיין לא פיתחו מערכת חיסונית חזקה. אחת המחלות המסוכנות אשר מפחידות הורים רבים, היא צהבת יילודים. מאמר בנושא.

מה זו צהבת יילודים?

לפני שנסביר מה זו המחלה הזאת, חשוב להבהיר כי צהבת יילודים היא מחלה שכיחה בקרב תינוקות (קרוב לארבעים אחוז מהתינוקות מתמודדים איתה בשלב מסוים), ויש לרפואה המודרנית כלים שונים כיצד להתמודד איתה. אומנם מדובר במחלה לא נעימה לתינוק, אך ישנם כלים ודרכים להתמודד איתה ולספק מענה, אשר יעזור לתינוק להבריא ולחזור לשגרת חיים רגילה.

צהבת יילודים היא מחלה שנגרמת כתוצאה מרמה גבוהה של חומר בשם בילירובין בכבד. אצל מבוגרים, קיים חומר שמאפשר לחומר הזה להסתלק מהגוף ולכן הוא לא יכול להשפיע. לתינוקות עדיין אין את החומר הזה בגופם, ועל כן הוא יכול להשפיע עליהם והוביל למחלת הצהבת. נציין כי אפשר להבחין שתינוק חולה בצהבת, ברגע שהעור שלו נהיה צהוב. ניתן לראות את זה באמצעות תאורה טובה. במקרה כזה יש לבצע בדיקות על מנת לגלות עלייה ברמת הבילירובין. הצהבת בגוף תתחיל בפנים, ועם התקדמות המחלה היא תתקדם גם לאזור החזה, בטן, וכן לידיים ולרגליים. חשוב לציין, למרות שמדובר בצהבת, לא מדובר במחלה זיהומית ולכן היא גם לא מדבקת. אין חשש שהתינוק ידביק תינוקות אחרים ובטח לא מבוגרים.

לא כל הילדים מתמודדים עם צהבת יילודים. ילדים אשר לאימא שלהם יש סוג דם O, ולהם יש סוג דם A  או B. ייתכן מאוד שהם לא יצטרכו להתמודד עם המחלה. עם זאת, אם במשפחה היו ילדים שהתמודדו עם צהבת, ייתכן מאוד שמדובר במחלה שתופיע שוב בעתיד בקרב ילדים במשפחה.

כיצד מתמודדים עם המחלה?

בשביל להתמודד עם המחלה באופן המיטב, יש לתת לתינוק חומר שיפחית את תחושת הכאב שהוא חש, וכן יש לספק לו חומרים שיכולים להפחית את ערכי הבילירובין, כולל טיפול מיוחד באמצעות אור בגלים מיוחדים. במקרים רבים, החומר פוחת באופן טבעי ואז הצהבת נעלמת. אם אתם חשודים שתינוקכם חולה בצהבת יילודים – פנו לרופא הילדים על מנת לקבל את הטיפול האידיאלי ביותר.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות מומחים: 8 שיקולים מרכזיים לבחירת מסלול המשכנתא הנכון
בכל הנוגע לבחירת מסלול משכנתא, אין פתרון אחד שמתאים לכולם. ההחלטה שלך צריכה להתאים למצב הפיננסי...
קרא עוד »
דצמ 23, 2023
כך תקימו אתר בקלות וללא מעצב
מי שמפעיל עסק בעשור האחרון, יודע שאתר אינטרנט הוא חלק אינטגרלי מקיומו של בית עסק. אתר אינטרנט הוא...
קרא עוד »
דצמ 04, 2019
באיזה שלב בחיים כדאי להיעזר בשירותי הכוון תעסוקתי?
אין גיל ספציפי שבו היעזרות בשירות של הכוון תעסוקתי יותר מתאים. הן בגילאים צעירים והן בגילאים מבוגרים...
קרא עוד »
אוק 17, 2021