האם משמורת משותפת משפיע על סכום גובה המזונות?

כל החלטה בעניין הגירושין וההסדרים בין בני הזוג עשויה להיות בת השפעה לעניינים שונים. בין היתר יש השפעה גם על הצד הכספי ועל הסכמי הממון בין בני הזוג שנפרדים ויוצאים לדרך חדשה. במידה ויש ילדים משותפים הרי תהיה התייחסות משמעותית לגידול הילדים וכן לחלוקה בעניין המזונות והוצאות גידול הילד. כאשר קובעים בבית הדין את סכומי הכסף ואת מחויבות המזונות בין ההורים לוקחים בחשבון מספר פרמטרים. בין היתר מתייחסים להכנסות של כל אחד מבני הזוג וליכולת ההשתכרות. כמו כן יש דגש על סוג המשמורת ועל ההוצאות בפועל שיש לכל אחד מההורים.

משמורת משותפת וגובה המזונות

כאשר נקבע על משמורת משותפת בין ההורים הרי הילד שוהה זמן זהה או דומה אצל שני ההורים שלו. וזה אומר שעל פניו מסתבר שלכל אחד מהם יש הוצאות שוות. במידה ואכן יש הוצאות לכל אחד מההורים אין סיבה שהאב ישלם מזונות וסכומי כסף לאם – אם היא לא מוציאה את הכסף הזה מכיסה. כך שניתן לומר שכאשר דנים על המשמורת ועל אופן החלוקה בין ההורים בהחלט יש לכך השלכה גם על גובה המזונות ועל המחויבויות ההדדיות בין שני ההורים.

לפעול ברגישות ובתבונה

כאשר בני זוג עומדים בפני צעד משמעותי של גירושין עליהם לזכור כי טובת הילדים היא אחד הערכים העליונים הנעלים ביותר. כי גם אם הם מסכמים את החיים המשותפים שלהם ונפרדים לחיים ולשלום, חיי הילדים שלהם ניצבים על כף המאזניים. עתידם הרגשי והנפשי מוטל כעת בידי ההורים, והם צריכים לדאוג לשלומם וליציבותם, ולמנוע נזקים ארוכי טווח שעלולים לפגוע בהם ולחבל בהצלחה שלהם בחיים. חשבו על הילדים ועל טובתם ופעלו בהתאם.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קשיים בלימודים? יש טיפולים שיכולים לעזור לך
התמודדות עם קשיים בלימודים זהו דבר שיכול להיות מאוד מאתגר. על מנת להתמודד עם המצב יהיה כדאי לוודא כי...
קרא עוד »
אוק 16, 2019
מי צריך QA?
בקצרה? כל מי שרוצה להבטיח לעצמו ולתוכנה שלו בקרת איכות ומציאת באגים לפני משתמשי התוכנה החופשיים. אבל...
קרא עוד »
יונ 23, 2020
החשיבות במעבדת קול בזמן תמלול הקלטות
תמלול הקלטות זו משימה שעשויה להיות מורכבת ומאתגרת. למען האמת המורכבות והקושי נמדדים לפי ההקלטה,...
קרא עוד »
פבר 16, 2022