איך אפשר להיות מדריך צ'י קונג

מדריך צ'י קונג

מי שעוקב אחר התפתחות המוסדות אשר מלמדים קורסים שקשורים לתרבות הסינית ובפרט לכל מה שקשור לאומנויות לחימה סיניות, עלול לחשוב, שישראל היא חלק בלתי נפרד מסין. אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מוסדות, מכללות ובתי ספר, שמלמדים קורסים שונים שקשורים לכל הנושא של אומנויות לחימה סיניות או שיטות התעמלות סיניות, ביניהן גם צ'י קונג. (קראו כאן מה זה צ'י קונג).

מן הסתם, את הקורסים מעבירים מדריכים מקצועיים אשר מבקשים להכשיר את דור ההמשך, תלמידים שרוצים ללמוד וחלקם בוודאי ירצו בעתיד גם להיות מדריכים בעצמם. השאלה היא, כיצד אפשר להפוך להיות מדריך בתחום.

ההתחלה היא כמו בתחומים רבים אחרים, בשביל להתעסק בתחום, צריך ללמוד אותו, בין אם זה בקורסים ספציפיים, בין אם זה במסגרת סדנאות, ובין אם זה במסגרות אחרות. עם הזמן, ככל שצוברים יותר ידע וכלים, אפשר להתחיל ולחשוב על קורס למדריכי צ'י קונג שיאפשר לנו להיות מדריכים בתחום. כאן המקום להדגיש, כמו בכל תחום אחר, בשביל להיות מדריך צריך לעבור מסלול מסוים, צריך ללמוד את התחום היטב, להתנסות בו, וכמובן שתהליך הלמידה לעולם לא נפסק.

קורסים שמכירים מדריכים, כוללים את כל מגוון הנושאים שקשורים לתחום. בין אם זה בהיבט התיאורטי ובין אם זה בהיבט המעשי, בין אם זה בכל מה שקשור לאנטומיה, יציבות, נשימות, ובין אם זה קשור לתרגילים שקשורים לחלקים שונים בגוף ועוד.

כמובן שקורסים שמיועדים למי שרוצה להיות מדריך, כוללים גם שיעורים שמכינים את הסטודנטים, כיצד לעבוד עם תלמידים, כיצד לעמוד מול קהל, איך להכין תוכנית שיעור, איך להכין תוכנית קורס ועוד. קורסים אלו, בדיוק כמו קורסים שמיועדים למי שרוצה ללמוד את הנושא מאפס, מתבצעים במכללות שונות ומועברים על ידי אנשי מקצוע כמו אמיר פרלמן שמתמחה בכך.

לפני סיום רק נדגיש, מדובר על לימודים שנמשכים מספר חודשים ומעבר לכך, במהלכם נערכים שיעורים תיאורטיים ומעשיים, בסוף הלימודים מקבלים תעודה שמלמדת על סיום הלימודים וכן על כך שהתלמיד יכול להיות מדריך באופן מעשי. ישנם מקומות שגם דואגים להתמחות עבור התלמידים שלהם ואף עוזרים להם למצוא מקום עבודה בתחום.

> צפו: אמיר פרלמן מדבר על טאי צ׳י וצ׳י קונג

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לימודי סייבר ייראו בעתיד?
אחד מהתחומים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא תחום הסייבר ואבטחת המידע. לימודי סייבר מכניסים...
קרא עוד »
אוק 03, 2021
טיפול פסיכולוגי: מציאת ההתאמה הנכונה
בתחום הבריאות הנפשית והרווחה, טיפול פסיכולוגי הוא משאב בעל ערך שיכול להשפיע באופן משמעותי על חיי אדם....
קרא עוד »
דצמ 09, 2023
איך לגדל ילד עם ביטחון עצמי
כפי שמתברר, ישנן דרכים טובות יותר לבנות הערכה עצמית לילדים מאשר לומר שבחים על כל מה שהילדים עושים -...
קרא עוד »
יונ 22, 2021