ברכת הבית: מסורות יהודיות בכניסה לבית חדש

ברכת הבית

קניתם בית חדש או שאתם עומדים לשכור דירה חדשה ונמצאים ממש לפני הכניסה אליה? קודם כל שיהיה בשעה טובה! אין ספק כי מדובר במועד מרגש ובשדרוג לחיים ועכשיו אתם בטח עסוקים בכל מיני דברים שונים, כמו סידורים טכניים להובלה והעברה של הציוד, רעיונות לעיצוב הבית וסידור הרהיטים בו, התחברות לאינטרנט וחברות הכבלים והטלוויזיה ועוד. האם לצד כל אלה יצא לכם לחשוב על המסורות עתיקות היומין של העם היהודי לפני כניסה לבית חדש? אם עדיין לא, הנה כמה דברים שממש נחמד לעשות, אפילו אם אתם לא מגדירים עצמכם כשומרי מסורת אדוקים.

התקנת מזוזה

מדובר כנראה בסימן ההיכר הברור והמוכר ביותר לבתים של יהודים בכל רחבי העולם. רבים מאמינים כי למזוזה סגולות בהגנה ושמירה על הבית מפני עין הרע ומפני רעות חולות כאלו ואחרות והאמת היא שגם אם אתם לא באמת מאמינים בכך, זה פשוט נחמד לעשות משהו לפי המסורת העתיקה של אבות אבותינו. קניית מזוזה מתבצעת לפני הכניסה לבית ויש לבדוק אותה ואת תקינותה אצל מקור מוסמך בטרם ההתקנה. ההתקנה עצמה היא פשוטה ויכולה להיעשות על ידי גברים ונשים כאחד עם ברכה מסוימת שהיא קצרה ונחמדה בהחלט.

חנוכת בית

אם חשבתם שמדובר במנהג שמקורו נוכרי, דעו לכם שחנוכת הבית היא טקס חשוב בתרבות היהודית. מקורות שונים מחמירים מציינים אפילו שאין ללון בבית שטרם נעשתה בו חנוכת בית כהלכתה והדברים אמורים גם לדירה שכורה ולא רק לבית חדש שנקנה. וחוץ מזה, זה פשוט אירוע נחמד והזדמנות טובה להזמין אנשים קרובים אליכם.

זיכרון לחורבן בית המקדש

לזכר חורבן בית המקדש, נהוג להשאיר חלק קטן בגודל של 48X48 ס"מ בכניסה לפתח הבית שאיננו מסויד. יש המאמינים כי האקט הזה הוא סגולה לשמירה על הבית שלא יחרב. לסיכום, אלו שלושה דברים מוכרים וחשובים שיש לעשות לפני כניסה לבית במסורת היהודית. למחמירים ישנן סגולות נוספות, אך אלו בהחלט הבסיס והוא קל ונעים ליישום ולא מתאים אך ורק ליראי שמיים ושומרי מצוות.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת יתרונותיו של חינוך להשקעות
בעוד שהיתרונות העיקריים של למידה על השקעות מוכרים באופן נרחב - צבירת עושר, תכנון פרישה וביטחון פיננסי...
קרא עוד »
אפר 09, 2024
קורס יוניטי לילדים
כדי לעמוד בקצב של התחרות ולהישאר לפני המשחק, חברות צריכות לפתח מיומנויות חדשות. הפוטנציאל של ילד...
קרא עוד »
ינו 16, 2023
כמה זמן אורכים לימודי אחות מוסמכת?
אחות רפואית הינו מקצוע מהוותיקים בעולם. הוא תמיד היה בשימוש ובמגוון תחומים – החל מסייעת לרופא,...
קרא עוד »
ספט 30, 2020