איך לגדל ילד עם ביטחון עצמי

לגדל ילד עם ביטחון עצמי

כפי שמתברר, ישנן דרכים טובות יותר לבנות הערכה עצמית לילדים מאשר לומר שבחים על כל מה שהילדים עושים – החל מלעזור להם להיות מוכשרים יותר ועד לסייע להם להתמיד במשימות שהם עושים בבית או בבית ספר אם רוצים לגדל ילד עם ביטחון עצמי.

איך לגדל ילד עם ביטחון עצמי

הערכה עצמית וביטחון עצמי, נובעים מהרגשת אהבה ובטחון, ומפיתוח יכולתו של הילד. למרות שהורים מרבים לרחוץ את ילדיהם בשני המרכיבים הראשונים, חשוב מאוד לעשות זאת במידה ולא לומר שבחים סתם.

למעשה, על ידי שבחים מוגזמים לילדים, אנו גורמים להם יותר נזק מתועלת. אנו מורידים את הרף עבורם. אם אתם ממשיכים להגיד לילד שלכם שהוא עושה עבודה נהדרת, אתם אומרים לו שהוא בעצם כבר לא צריך לדחוף את עצמו יותר ולהתקדם..

ממה נובע ביטחון אצל ילדים?

הביטחון אצל כל ילד, נובע מעשייה, מניסיון וכישלון ומניסיון נוסף – מתרגול, מנפילה וחוזר חלילה. כי רק ככה הילד יכול להתקדם ולהתפתח. זו הסיבה שאסור לומר לילד שבחים שאינם מגיעים לו כיוון שהוא כבר ירגיש שקיבל את מבוקשו ולא יתמיד ויתקדם במשימותיו יותר.

מחמאות סרק

יכולה להיווצר בעיה שילדים מתחילים לחשוב שהם מושלמים או שהם ינסו להיות מושלמים כל הזמן. זהו סטנדרט בלתי אפשרי. שבחים לא מדויקים מבלבלים את הילד. אם הבן לא יכול לאיית ואני אומר לו שהוא מאיית נהדר, הוא לומד לא לסמוך על האינסטינקטים שלו. הוא גם לומד כי שבחים הם רק שקר שטוח.

בנוסף, אם תגידו לילדכם שהוא הכי טוב, הכי חכם או הכי מוכשר, זה יגרום לו להיות זחוח ונאיבי בהמשך הדרך. לכן, חשוב רק לחזק אותו על דברים שהוא מצטיין בהם באמת.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת הפוטנציאל של מערות ענן: שיקולים מרכזיים לייעול הפעילות העסקית
בתור סמכות בעלת שם עולמי בטכנולוגיית ענן, אני כאן כדי להדריך אותך בעולם המורכב של מערות ענן, ולשפוך...
קרא עוד »
אוק 11, 2023
סוגי ריחות בבשמים לגבר
בשמים לגברים, הידועים גם כקולונים או ניחוחות, מגיעים במגוון ריחות, כל אחד עם תווים ומאפייני ריח שונים....
קרא עוד »
ינו 20, 2024
לבחור קייטרינג בטעם ביתי ומשובח
קייטרינג הוא דבר נחוץ עבור מגוון אירועים שונים. בין אם מדובר על אירוע גדול כגון: חתונה, בר מצווה, בת...
קרא עוד »
יול 20, 2022