ייעוץ קריירה – האם בכל גיל ניתן לפתוח בתהליך של ייעוץ קריירה?

לימודי סייבר

אנשים רבים מגיעים למצב בשלב כלשהו בחייהם שבו הם לא מרוצים מהעבודה שלהם, מהתחום שבו הם עוסקים ובכלל זה עשוי להשפיע על אספקטים שונים בחיים שלהם. למעשה, זה עשוי לקרות מכמה וכמה סיבות: לחץ של אנשים למצוא עבודה שמכניסה להם כסף אבל לא בהכרח בתחום שהם רוצים לעבוד בו, חוסר הדרכה והכוונה בגיל צעיר מה שגרם לאנשים לנדוד ממקום עבודה אחד לאחר ולא לשמור על יציבות, היעדר השכלה אקדמית או הכשרה מקצועית בתחום מסוים, היעדר מוטיבציה או רצון לעסוק בתחום כלשהו כקריירה ועוד סיבות רבות אחרות. לשמחתכם, בכל שלב בחיים ניתן להחליף קריירה ולעבוד בתחום שאתם אוהבים.

איך בגיל 40 או 50 אני יכול להחליף קריירה?

נניח שאתם בגיל ה40 או ה50 לחייכם… יש לכם ילדים שעדיין תחת השגחתכם ומימונכם, אתם עובדים בעבודה מסוימת או אפילו פיתחתם קריירה בתחום מסוים כדי להתפרנס אבל אתם לא באמת שמחים שאתם קמים בבוקר, אתם לא באמת שמחים שאתם עובדים במה שאתם עובדים והייתם שמחים לפצוח בקריירת החלומות שלכם בתחום אחר. ובכן יש כמה אספקטים שאנו צריכים להסתכל עליהם.

בהתאם למצב הנוכחי בחייכם – האם ייעוץ קריירה למטרת שינוי ומעבר לקריירה החדשה הוא משהו שאתם יכולים להתפרנס ממנו? לדוגמה: אם אתם עובדים כמהנדסים במפעל, מרוויחים משכורת יפה אבל לא אוהבים את העבודה שלכם. אתם חולמים להיות מוזיקאים לדוגמה. הרי שבתחום המוזיקה כדי להצליח צריך לעבוד קשה, להשקיע זמן, אולי אפילו קשרים עם האנשים הנכונים, להצליח בתוכנית טלוויזיה ושיגלו אתכם או לנצל את הכוח של האינטרנט כדי לפרוץ. האם זה משהו שאתם יכולים לאפשר לעצמכם את זה בנקודת החיים הנוכחית? אם המקצוע שתבחרו יהיה למשל עבודה בהייטק הרי שזה משהו שעם סיום קורס הלימודים תוכלו להתפרנס בו מהיום הראשון. לכן את הלימודים תוכלו לשלב בשעות הערב במקביל לעבודה הרגילה שלכם ולהתחיל לעבוד בתחום החדש עם סיום הלימודים.

האם בכל גיל ניתן לפתוח בהליך ייעוץ קריירה?

בהחלט כן! נניח בהמשך לדוגמה שלנו שכבר צברתם ניסיון של 20-30 שנה בתחום שלכם. אתם בטח חושבים שחבל לוותר על הניסיון שצברתם ולהיות שוב חדשים בתחום מסוים או שאתם מבוגרים מדי בשביל זה… אבל לאחר כמה שנים בתחום חדש יהיה לכם מספיק וותק להתפרנס ממנו בצורה יפה גם כן אז מדוע לא לעשות את השינוי המאוחל בגישת "טוב מאוחר מאשר לעולם לא"?

נכתב בשיתוף דורית קיי – מאמנת עסקית

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בוזוקי
בוזוקי הוא כלי נגינה שמקורו ביוון העתיקה והוא ידוע גם בשם הגיטרה המזרחית היוונית. הבוזוקי הינו...
קרא עוד »
יול 22, 2022
המדריך המלא לגלגול ג'וינט
יותר ויותר אנשים מעשנים בשנים האחרונות ג'וינטים. בין אם הם עושים את זה להנאתם ובין אם הם עושים את זה...
קרא עוד »
ינו 08, 2020
איך בוחרים מורה ליפנית
היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים, אשר מתעניינים באופציה של קורס יפנית. מדובר ללא ספק על שפה עשירה...
קרא עוד »
פבר 22, 2021