בניית תכנית עסקית – למה זה כל כך חשוב?

בניית תכנית עסקית חשובה מאוד מאחר והיא מהווה חלק מהבסיס לעתיד המיזם שאותו רוצים להקים. תכניות עסקיות נדרשות כאשר מבקשים להקים מיזם חדש דוגמת: הקמת עסק, פתיחת קו ייצור או שירות וכדומה. תכנית כזאת נדרשת גם כאשר מבקשים לערוך שינויים אסטרטגיים הנובעים מצורך בשינוי והתחדשות, עקב אי הצלחה מתמשכת ובמקרים נוספים. מי שמזמין אותה הם יזמים, מנהלים או בעלים שעליהם מוטלת האחריות לקידום העסק. הם יבקשו לקבלה ממומחים בתחום, ובמקרים רבים, יבקשו לראות תכנית עסקית לדוגמא לפני שמקבלים החלטה.

הכנה

כל מי שמכין תכנית כזאת עושה זאת על פי נתונים אותם הוא מקבל מהמזמין, ובנוסף, על סמך מדדים קיימים בשוק, מחקרי וניתוחי שוק המותאמים לאותו מוצר או שירות אותו רוצים לקדם, לגבי אותו עסק אותו רוצים לפתוח וכדומה. בסוף התהליך הוא יספק תכנית המספקת מידע מקיף והמאפשרת קבלת החלטות אסטרטגיות. היתרונות שמספקת התכנית הינם רבים ויכולים לעודד הקמת המיזם, להצביע על חוסר כדאיות, להצביע על כדאיות גבולית ועוד.

מטרות ויתרונות

בעקרון, תכנית עסקית מספקת מידע והערכות פיננסיות וכלכליות על המיזם אליו רוצים להיכנס, ובכלל זה: עלויות הקמה, הוצאות פרסום והוצאות אחרות, תזרים מזומנים, צפי הכנסות ורווחים ועוד. ראשיתה בתיאור העסק הקיים או זה שאותו רוצים להקים, תיאור המיזם, בדיקת מצב השוק, המתחרים, הביקוש למוצר ועוד. בהמשך היא תציג את אסטרטגיית השיווק והמכירות והדרך להגיע אל קהל היעד. תשומת לב מיוחדת תוקדש לרקע הפיננסי כולל הצרכים הנדרשים לגבי כל תחום ונושא הקיימים בה. השקעה במיזם חדש הינה עתירת משאבים וגוזלת זמן רב ותשומת לב וחבל להיכנס אליו ללא הכנה מתאימה. לכן, כדאי להיעזר במומחים לנושא.

פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר משתלמת – איזיגרייד.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם אפשר ללמוד QA מהבית?
אתם לא צריכים להיות נוכחים בכיתה פיזית כדי ללמוד QA. אפשר למצוא כמות גדולה של קורסים בתחום בדיקת...
קרא עוד »
אוק 20, 2021
קורסים אונליין שכדאי להכיר
קיימים אין ספור קורסים באונליין שיכולים לספק לכם את כל מה שאתם צריכים, בדרך להיות מי שאתם שואפים...
קרא עוד »
אוק 21, 2020
חשיפת ההטבות הנסתרות של מטבחים קטנים
כשזה מגיע לעיצוב מטבחים, גדול יותר הוא לא תמיד טוב יותר. לעתים קרובות מתעלמים ממטבחים קטנים בגלל...
קרא עוד »
אפר 13, 2024