האם בכל ספר חשוב שיהיו עמודים?

עימוד ספרים

מספור העמודים בכל ספר הוא פרט חשוב אשר מאפשר לכל קורא להתמצא בספר. מי שקורא בכל יום כמה עמודים בספר מרתק או מצליח לקרוא רק אחת לכמה ימים, מסמן לו באמצעות סימניה את המיקום שבו קרא לאחרונה, בנוסף לכך מרבית הקוראים זוכרים את העמוד או הפרק שבו הפסיקו את הקריאה וכך הם נזכרים בעובדה זו בפעם הבאה שהם מחליטים לקרוא את המשכו של הספר.

עידוד קריאה אצל ילדים

ילדים שאוהבים לקרוא נמצאים בתחרות עם חבריהם ומספרים זה לזה איזה ספר הם קוראים כעת. הנתון החשוב ביותר בספר הוא לא העלילה או הסופר אלא כמות העמודים. הילד אומר, אני קורא כעת את הספר ששמו הוא כך וכך ויש בו 372 עמודים, לעומת הספר הקודם בסדרה זו שהיו בו רק 298 עמודים. אתם יודעים באיזה עמוד אני? כבר קראתי קרוב למחצית הספר ואני בעמוד מספר 180.

כך שבכל פעם שהם פוגשים קרוב משפחה או חבר הם מספרים בהתרגשות על ההישג האדיר שלהם שהם מסיימים לקרוא את הספר ועוברים לאתגר הכתוב הבא.

עמודים בכל ספר

קיומם של עמודים מסייע מאד להליך הכנת הספר הכולל עריכה, הגהה, עבודת עימוד עבור ספר ועוד. היותם של המספרים לכל עמוד יוצרת סדר בתהליך עבודה וכל אחד מהצוות עובד על הקטגוריה שלו במקצועיות תוך מתן דיווח מהי הנקודה שעליה הוא עובד או איזה חלק סיים, כמו לדוגמה עמוד 242.

ספר ללא ציון העמודים ייצור בלגן רציני בפעולת העריכה ובתיאומים השונים בין חברי הצוות שעלולה להוביל לבעיה מהותית בהכנת הספר לקראת ההדפסה.

עמודים קונקרטיים הדורשים טיפול יוצא דופן

בתהליך העבודה של עיצוב של ספרים ושל כריכות וגם עימוד נחשפים לאין ספור מקרים שבהם קיימות בעיות מקצועיות שונות. מי שעולה על כך מציג בפני האחראי את הבעייתיות במספור ספציפי או בקבוצת דפים כדי שיימצא לכך פתרון. לדוגמה כמה פסקאות בדפים מסוימים שאינן בסדר כרונולוגי נכון, פרק שאינו מספיק ברור ומומלץ לשכתב אותו מחדש כיוון שהכותב כפי הנראה לא היה מרוכז ויצר יצירה ספרותית שאינה קריאה.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חומרי איטום לגג – מתי נכון לאטום ועם מה הכי מומלץ?
את הגגות יש לאטום היטב מאחר ומרבית הנזילות מגיעות מהם. הסיבה היא שטחם הרחב, מאחר ורבים מהם שטוחים...
קרא עוד »
אוק 12, 2021
לימודי הנדסאי תוכנה
לימודי הנדסאי תוכנה נחשבים ללימודים המומלצים ביותר, עבור כל מי שמעוניין בלימודים פרקטיים ומהירים...
קרא עוד »
נוב 02, 2020
תולעים ברהיטי עץ – מה הנזק האמיתי שהן גורמות?
כאשר נתקלים במשהו כמו תולעים ברהיטי עץ, צריך להבין כי הן יכולות לגרום לנזק משמעותי ביותר לרהיטים אם...
קרא עוד »
אוג 17, 2021