כללים לכתיבת עבודה אקדמית

קשיים בלימודים? יש טיפולים שיכולים לעזור לך

את העבודות האקדמאיות כל סטודנט מכיר. העבודות נכתבות בהתבסס על מידע קיים שאותו חוקרים, מנתחים ומקשרים לנושא המדובר. כמו כן מעלים השערות, מתייחסים להיבטים השונים של הנושא, מבססים טיעונים או מפריכים אותם ובסוף העבודה מציגים מסקנות.

שלב ראשון – איסוף החומר

השלב ההתחלתי של כתיבת העבודה האקדמית הוא שלב איסוף החומר. כמובן ששלב זה ייעשה לאחר שעיינתם בנושא העבודה ובדרישות. עליכם לאתר מקורות מוסמכים וחומרים בנושא המדובר. ככל שתאגרו חומרים מעניינים יותר ומוכרים פחות כך העבודה שלכם תהיה מעניינת ומקורית. מומלץ לאתר מקורות חדשים שיצאו לאור בחמש השנים האחרונות. כמו כן על המקורות להיות בשפה העברית ובשפה האנגלית.

כתיבת המבוא

בכל עבודה מוצג הנושא במבוא, כמו שתוכלו לראות באתר https://www.ez-grade.co.il/. המבוא יספר על הנושא ועל החשיבות של המחקר. אמנם המבוא מופיע בראש העבודה, אבל כתיבה טובה שלו תיעשה דווקא לאחר שעיבדתם את הנושא וחקרתם אותו לעומק. בשלב זה תדעו לכתוב את המבוא כראוי ולהציג את הנושא בצורה מרשימה ונאותה.

שיטת המחקר

אחרי שיש לכם מקורות ומידע רב אתם ניגשים לשלב הבא – המתודולוגיה. שלב זה כולל את שיטות המחקר שביצעתם ואת העקרונות עליהם התבססתם. עליכם לרשום את ההשערות, את כלי המחקר שבהם עשיתם שימוש. בחלק זה יהיה עליכם לספר על שיטת המחקר שלכם ועל תהליך הביצוע.

הממצאים

בשלב הבא יש להציג את הממצאים שקשורים למחקר שביצעתם בעבודה שלכם. הממצאים יוצגו בתרשימים, טבלאות, ציטוטים מראיונות וכן הלאה. בחלק זה אין להציג דעה אישית וגם לא להעלות מסקנות.

הדיון

לאחר כתיבת הממצאים מגיע הכותב לשלב בו הוא מביע את דעתו על הממצאים. חשוב כי סגנון הכתיבה יהיה כללי והמסקנות תהיינה בלתי מסויגות. לא מומלץ לכתוב בנימה אישית.

הסיכום

החלק שחותם את העבודה הוא חלק הסיכום. בחלק זה מומלץ לכתוב על המחקר ועל החשיבות שלו. כמו כן יש להכניס את ממצאי המחקר ואת המסקנות.

לבד או לפנות לקבל עזרה?

יש סטודנטים שמסתדרים נהדר עם כתיבת העבודות. אבל יש כאלו שעבורם זה אתגר בלתי אפשרי. הללו יוכלו לפנות לחברה שמציעה שירותי כתיבת עבודות ולקצר לעצמם את הדרך.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ציוד משרדי לא רק לעסקים: כל הציוד שחייב להחזיק בבית
בכל משרד בו אנחנו נעבוד, נמצא ציוד משרדי מסוג כזה או אחר בו נשתמש, בין אם זה כל הזמן ובין אם זה לעיתים...
קרא עוד »
יונ 10, 2020
בחירה: אימוץ מסלול לימודי האחיות
כשמדובר בקריירה המשלבת ידע מדעי עם חמלה ואכפתיות, הסיעוד בולט. תפקידה של אחות חורג מעבר לתפיסה הפשוטה...
קרא עוד »
יול 17, 2023
תובנות חיוניות על מתנות אישיות לעובדים
בנוף התרבות הארגונית, פעולת הענקת מתנות אישיות לעובדים היא מחווה בעלת ניואנסים שיש לה משקל משמעותי...
קרא עוד »
אפר 24, 2024