חיבור וחיסור בתחום העשרת הראשונה
כשעובדים עם ילדים קטנים על תרגילים בחשבון, הכלל הוא לעבוד איתם עד מספרים מסוימים, ברגע שהם מצליחים לבצע את התרגילים בעצמם ומבינים אותם היטב, אז לעבור ולהשתמש במספרים יותר גבוהים.
כך אנחנו יוצרים תהליך הדרגתי במהלך הכנה לכיתה א', כך אנחנו עוזרים להם להבין טוב יותר את החומר מבלי לבלבל אותם, וכן אנחנו מאפשרים להם לקבל את הבסיס הנדרש בשביל לעבור לשלב הבא. זו הסיבה שאנחנו מחלקים את תחום המספרים לקבוצות שונות.
הקבוצה הראשונה, נקראת העשרת הראשונה. על פניו זה נשמע כאילו מדובר רק בעשר המספרים הראשונים, אך זה לא מדויק לגמרי. נכון שאנחנו נשתמש רק בעשר המספרים הראשונים בסדר, קרי אחד עד עשר, אך למעשה אנחנו נגיע עד עשרים, מאחר ובתהליך של חיבור בין המספרים הגבוהים ביותר, קרי עשר, התוצאה תהיה עשרים (עשר פלוס עשר). לכן עשרת הראשונה היא למעשה עשרים מספרים ולא עשר.
כיצד עובדים עם ילדים על עשרת הראשונה
השיטה היא מאוד פשוטה. כאשר לומדים חשבון אנחנו יכולים להתחיל בתהליכי חיבור קלים של המספרים הראשונים בסדרה. בכל פעם אנחנו יכולים לעלות במספר אחד. יש לנו גם אפשרות בכל פעם להשתמש בספרה מסוימת, כאשר הספרה השנייה בתרגיל משתנה. אופציה נוספת היא להשתמש בתרגילי חיבור וחיסור של אותן ספרות.
לאחר מכן, אנחנו נתחיל לשלב תרגילים יותר מורכבים, בין אם זה אומר תרגילים עם מספרים גבוהים, ובין אם זה אומר תרגילים שכוללים יותר משתי ספרות. אם הילד מתקדם היטב, אז אפשר לשלב גם תרגילים שיש בתוכם גם חיבור וגם חיסור.
בסוף המטרה היא שהילד יוכל להשתמש בכל הספרות בצורה פשוטה, הוא יבין את המשמעות שלהן, ויוכל להתקדם הלאה לעשרת השנייה, השלישית וכן הלאה.