לימודי קבלה – האם זה לכולם?

לימודי קבלה

התשובה היא כן ולא. ולמה הכוונה?

בסופו של דבר, קבלה היא עולם שלם של הבנות עמוקות ברזי התורה, ולא כל אדם אכן מסוגל להבין כל לימוד בה, גם אם הוא מועבר על ידי טובי הרבנים בתחום. עם זאת, אין אדם שלא יכול להשיג בשכלו משהו מהקבלה – אם זה באופן מעשי ואם זה באופן שכלי או מהותי.

ולכן, כאשר אדם מעוניין ללמוד קבלה, מומלץ שיחפש רב או תלמיד חכם שידבר "בגובה העיניים" שלו ויוכל להבין את רמת הלימוד, סגנון הלימוד, סוג הלימוד והקצב המותאם לאותו אדם. 

החסרונות בלימוד לא מותאם

לימודי קבלה שאינם מודרכים על ידי תלמיד חכם או רב שמבין היטב בעניינים השונים, עלול להביא את השומעים להבנות שגויות או להדרכות מוטעות בתחום. ישנם רבים ש"נפלו" בדבר זה ובסופו של דבר הלימוד לא הועיל להם ואף הוסיף נזק. לכן, מוטב שאדם ידע את מעלתו האמיתית, ואם הוא מעוניין ללמוד – יתחיל מרמה ועומק לימוד שאכן מתאימים לו ולמצבו הרוחני.

ההדרכה הכללית

ויחד עם כל זאת, חשוב להזכיר את המעלה הגדולה בלימודי קבלה, כפי שאמרו חכמינו לאורך כל הדורות. על פי רבי חיים ויטאל, תלמידו של האריז"ל, "מצווה לגלות זאת החוכמה", ורבים גורסים כי הדרך לזירוז הגאולה וביאת המשיח היא לימוד צפונות התורה ורזיה.

בנוסף, ממליצים הגדולים לאדם לשים לב, שאם יש בקרבו עריגה פנימית ומשיכה לתורת הנסתר, יקשיב לליבו וימצא לו רב או תלמיד חכם שילמדהו ובכך ייתן מענה לנפשו הכמהה ללימוד. הרב קוק כותב בעניין כי יש עניין גדול שאדם כזה ישמח בחלקו וישיב את נפשו בלימוד רזי התורה.

> קראו אודות פרשת השבוע בלינק

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הרצאות מעוררות השראה למנהלים ולעובדים
כמנהל/ת משאבי אנוש? כמנכ"ל ואו כבעלים לא פעם אתם מבקשים להזמין מרצה מקצועי שבא מעולם העסקים שיעביר...
קרא עוד »
ספט 20, 2020
5 קופסאות אוכל מעוצבות
קופסאות אוכל הן כאלה שעושות לנו סדר מסוים בחיים והן גם דרך חסכונית ויעילה יותר לקחת ארוחת צוהריים,...
קרא עוד »
נוב 26, 2019
ניווט בנוף המתפתח ללא הרף: 5 תובנות חיוניות לגבי פיתוח אפליקציות מתקדם
בתחום המורכב של פיתוח אפליקציות, שבו חדשנות היא הכוח המניע, הבנת הניואנסים של טכניקות מתקדמות חשובה...
קרא עוד »
אוק 04, 2023