לימודי רפואה – בחו"ל או בישראל?

לימודי רפואה - בחו"ל או בישראל?

על פניו, השאלה האם ללמוד בארץ או לא, אמורה להתבסס על עקרון אחד, איפה אפשר לקבל השכלה טובה יותר, איפה אפשר להתמקצע בתחום, בצורה אפקטיבית יותר. זה מה שאמור לעמוד בבסיס השאלה, היכן כדאי ללמוד. 

העניין הוא, שזה לא הפרמטר היחידי שמשפיע עלינו. למשל, אם אנחנו רוצים ללמוד רפואה, אז אנחנו צריכים אומנם להתייחס לשאלה מי יספק לנו את הכלים הטובים ביותר, מי יציע לנו את כל מה שאנחנו צריכים בשביל להיות רופאים ברמה גבוהה, אך מן הסתם, זה לא הדבר היחידי שיכול להשפיע על ההחלטה שלנו, שכן יש פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע, בין אם אנחנו רוצים ובין אם לאו. 

לפני שאנחנו נציג את הפרמטרים השונים, חשוב לומר, אם אנחנו רוצים ללמוד רפואה בחו"ל, עלינו להגיע מוכנים לכך, מכל הבחינות. בין אם זה בהיבטים של שפה, מחייה, כלכלה וכמובן מבחינה מקצועית. לשם כך, אנחנו יכולים להירשם לתל אביב מדיקל קולג', מכינה ללימודי רפואה בחו"ל, שם נוכל לקבל את הכלים הנדרשים בשביל ללמוד במוסדות בינלאומיים שונים. 

אז איפה נכון עבורנו ללמוד רפואה?

על פניו, כאמור, השאלה היא אך ורק מקצועית. אך זה לא מדויק כפי שאנחנו יכולים להעריך. יש היבטים נוספים. למשל, איפה יהיה יותר פשוט בשבילנו להתקבל. זו המהות. אנחנו יכולים להציג ציונים מצוינים ועדיין לא להתקבל למוסדות בישראל, בגלל הביקוש הרב והדרישות הגבוהות. מנגד, כן להתקבל למוסדות שונים בחו"ל. 

כמו כן,

אנחנו צריכים לבחון את האופציות שעומדות לרשותנו, בין אם זה בשביל ללמוד ובין אם זה בשביל לעבוד בתחום. אנחנו צריכים גם להתייחס לכל הנושא של התנאים, כולל תנאי מחייה ועד כמה הם מתאימים לנו וליכולות שלנו.

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חקר ים המלח: אטרקציות מובילות לגלות
ים המלח, פלא טבע השוכן בין ירדן לישראל, הוא פלא שקורא למטיילים מכל העולם. מאפייניו הייחודיים לא רק...
קרא עוד »
ינו 19, 2024
מדריך ללימוד מה שמעולם לא ידעת על משא ומתן
בשטיח הגדול של הידע, החוטים של "לא ידועים ידועים" ו"לא ידועים ידועים" טווים תבניות מורכבות. רבים מאיתנו...
קרא עוד »
נוב 09, 2023
סקירה של 7 קורסי ניהול מוצר מומלצים
בקורס זה נסקור את היסודות של ניהול מוצרים וכיצד להשתמש בכלים כמו Slack, Slack Bot או Google Spreadsheets לניהול...
קרא עוד »
אוג 13, 2022