מה זה אמונה?

אמונה

אין דבר פשוט מלהאמין בדבר מוחשי. אני רואה תמונה? אני מאמין שהיא קיימת, אני רואה עולם? אני מאמין שהוא קיים. מוחו של כל יצור חי נוטה להאמין ואף לשפוט דברים על פי מראה עיניים ולעיתים מסרב להודות (ולהאמין) בדברים שלא קרו מול עיניו, אבל בתוך תוכו הוא יודע שיש דברים נסתרים ממנו. כך למשל הוא מבין שתמונה יפה לא נוצרה מעצמה גם אם הוא לא ראה מי יצר אותה.

אז מהי בכלל אמונה?

האמונה היא תחושה פנימית ועמוקה בקיומו של דבר גם במידה והוא לא נתפס מבחינה הגיונית ושכלית בחושיו של האדם. תחושת האמונה מאפשרת ליהודי המאמין לחוש את מציאותו של הבורא, ולהרגיש בנוכחותו המתמדת גם מבלי לחפש הוכחות לכך שהוא באמת קיים. ומתוך התבוננות בעולם שאנו חיים בו ניתן להגיע למסקנה ברורה שיש לו בורא ומנהיג.

אמונה בדבר רוחני – סימן שאתה יהודי

גרעין האמונה הוא דבר שקיים אצל כל יהודי, בין הוא מכיר בכך ובין אם לא, מה גם שזה לא תלוי כלל בבחירתו או ברצונו. אמונתו של היהודי היא ממש כמו האהבה הטבעית שקיימת בין ילד להוריו והיא נובעת מכך שהנשמה שנמצאת בתוכו מרגישה את המקור האלוקי שלה בטבעיות ומשתוקקת לדבוק בו.

למה אני לא מאמין?

אנשים שחונכו על שלילת אמונה עלולים לחשוב כי אין בתוכם אמונה מכיוון שהיא מוחנקת ומודחקת ולא ניתנה לה מעולם הזדמנות להתגלות ולהתבטא אצלם. למעשה, אין אפשרות לעקור את האמונה מתוך הלב, ויגיע רגע בו היא תתפרץ במלוא העוצמה. זה קורה לרוב במצבים שונים של לחץ כמו מלחמה, מחלה קשה, תאונה וכדומה שאז מתגלית העוצמה של האמונה הטמונה בליבו של כל אחד ואחד מהעם היהודי.

למידע נוסף מוזמנים להיכנס לאתר אקשיבה – https://www.akshiva.co.il

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות בהדרכה לזיהוי ליקויי בנייה
התעמקות בתחום של גילוי ליקויי בנייה מגלה שכבות של מומחיות מעבר לידע ברמת השטח. בעוד שהמטרה העיקרית של...
קרא עוד »
נוב 09, 2023
בניית תכנית עסקית – למה זה כל כך חשוב?
בניית תכנית עסקית חשובה מאוד מאחר והיא מהווה חלק מהבסיס לעתיד המיזם שאותו רוצים להקים. תכניות עסקיות...
קרא עוד »
פבר 28, 2021
קורס תטא הילינג – מה אנחנו יכולים לעשות איתו?
כשאנחנו מחפשים תחום לימודים מסוים, באופן טבעי, אחד הדברים הראשונים שאנחנו מבקשים לבחון הוא, מה בדיוק...
קרא עוד »
אוק 17, 2021