כמה זמן אורכים לימודי אחות מוסמכת?

אחות מוסמכת

אחות רפואית הינו מקצוע מהוותיקים בעולם. הוא תמיד היה בשימוש ובמגוון תחומים – החל מסייעת לרופא, מובילה של מרפאת אחיות, אחות לפרטית לאחר ניתוח וחדרי לידה, אחות סיעודית ועוד. מקצוע האחיות נלמד במגוון סוגי קורסים בהתאמה לסוג התחום הרפואי הנבחר. לפניכם מספר פרטים בנוגע ללימודי אחות מוסמכת – 

אחות מוסמכת – מה תפקידה?

אחות מוסמכת יכולה לעבוד בבתי חולים, במרפאות ובכל מקום אחר בו נדרשים שרותי אחיות בסיסי. הענקת טיפול עזרה ראשונה במקרה של פציעות או חבלות והכוונה להמשך טיפול מומלץ, לקיחת דמים ומדדים שונים, מתן חיסונים וביצוע מעקבים רפואיים למטופלים. כמו כן, ניתן לשכור שירותי אחיות באופן פרטי כאשר מתעורר צורך בליווי רפואי צמוד בבית.

מה לומדים במסלולי הסמכה לאחיות?

המסלול אותו עוברת אחות מוסמכת הינו מסלול שמכשיר אותה לעבודה מעשית במרפאות ובבתי חולים ומעניק לה את הידע הבסיסי והמקצועי לכך. מלבד הידע הרפואי שנלמד במסלולי הסמכה, מקבלות המשתתפות גם מידע מדעי אודות תופעות רפואיות שונות, מדוע הן מופיעות ומתי וכן, לומדות כיצד לטפל באנשים באופן מעשי ולא רק תיאורטי.

מסלול הסמכה לאחיות – כמה זמן זה לוקח?

מסלול הלימודים להכשרת אחיות מוסמכות אורך כ- 4 שנים והוא מהווה הכנה לקראת הבחינות של משרד הבריאות. בחינות משרד הבריאות נועדו כדי לבחון רמת הידע הרפואי של האחות ולוודא כי היא מוכנה לקראת התפקיד אותו היא עומדת לקחת על עצמה. הבחינות הן אבן דרך ראשונה וחשובה מאוד שיש לעבור על מנת לקבל רישיון עיסוק ולהיות מורשית לשמש כאחות מוסמכת. ולאחר סיום המסלול הראשון, ניתן להמשיך להתמקצע ולעשות מסלולים נוספים על מנת לקבל תואר ראשון בסיעוד, ולהגיע אף לתואר שני בסיעוד. 

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לימודי צמחי מרפא
צמחי מרפא הם צמחים ששימשו במשך מאות שנים לטיפול בתחלואים ומחלות. הם חלק חשוב ברפואה המסורתית, והשימוש...
קרא עוד »
יונ 07, 2023
היכן לוכדי נחשים עוברים הכשרה מקצועית?
ללכוד נחשים זוהי לא עבודה לחובבנים. קודם כל נדרשת הכשרה מקצועית, עם תום ההכשרה מקבלים תעודת לוכד...
קרא עוד »
ינו 23, 2021
טיפים חיוניים לשיפור המיומנויות הקולינריות שלך עם מתכונים
בישול הוא אומנות המשלבת יצירתיות עם מדע, והשליטה בה כרוכה יותר מסתם מעקב אחר מתכונים. מדובר בהבנת...
קרא עוד »
ינו 18, 2024